טור אישי | 28 שנה לרצח רוה"מ יצחק רבין ז"ל

נרכין ראש לזכרם של יצחק ולאה רבין בהכרת תודה , לא כמזכרת היסטורית, אלא כאל עמוד אש ואור לעתיד מדינת ישראל

מאת יעקב סער - קובץ זה זמין באוסף התצלומים הלאומי, לשכת העיתונות הממשלתית, מחלקת צילומים (קישור), תחת מספר מזהה: D3-016.תבנית זו אינה מעידה על מצב זכויות היוצרים של היצירה. לתבנית זו יש לצרף תבנית רישיון מתאימה. למידע נוסף ראה כאן., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34360350

במלאות 101 שנה להולדתו של יצחק רבין ,בן הארץ יליד ירושלים נשמת ארץ ישראל ,נולד אל המדינה שבדרך .

היום 26 אוקטובר אנו בסימן 50 שנה למלחמת הפתע "מלחמת יום הכיפורים". בסימן מלחמת הפתע "חרבות ברזל"  7 באוקטובר יום קטלני לעם היהודי מאז השואה, שבו עוד ידובר שלא הוטמעו הלקחים .

היום 29 שנים לחתימת הסכם השלום עם הממלכה האשמית ירדן הסכם אותו הביאו יצחק רבין והמלך חוסיין מעצבי פני ההיסטוריה. נכס מדיני, ביטחוני ואסטרטגי ל-2 המדינות ולאזור כולו.

רבין שתחנות חייו היו אבן דרך של הישוב היהודי בארץ ישראל: הנער הגינגי מכדורי, לוחם בפלמ"ח בקרבות על ירושלים ושחרור הנגב וכדברי שיר "הרעות "של חברו חיים גורי ז"ל. רמטכ"ל צה"ל בנצחון מלחמת "ששת הימים" ולאחריו בחליפה דיפלומטית שגריר ישראל בארה"ב , ביישן גדול ונחבא אל הכלים.

שנה אחר שנה ,עם בוא הסתיו , אנו עולים הנה להר. ההצדעה האחרונה ,אותו נהג יצחק רבין מידי שנה עד יום מותו כרמטכ"ל ,וכראש ממשלה ושר הביטחון , לפקוד את קברי חללי צה"ל שמסרו נפשם במערכות ישראל להגנת הארץ.

חלקת הקבר של יצחק באותו הר הרצל בירושלים, אליו שב למנוחת עולם בעיר בה נולד. חלקה עטופה תמיד בצמרות עצי הברוש,האורן ,רוח קרירה,מצבת אבן שחורה ולבנה.

עשרים ושמונה שנים חלפו להם ביעף ,מאותו ליל ביעותים נורא ונורה, שבו נקטל ראש ממשלת ישראל בידי יהודי בן עוולה. כן זה הרוצח שחתר תחת אושיות הדמוקרטיה הישראלית וזמם למוטט אותה.

בושה שבימים אלה יש המעלים את שמו של הרוצח ברבים ,והדורשים לשחרורו. ידעו הכל כי דינו של זה נגזר לכל החיים נקודה. שלא יזכה לקבל חנינה מנשיא המדינה עליו מוטלת האחריות מכל משמר שלא יזכה בימיו במתן חנינה לרוצח ראש ממשלה בישראל.

פשעו היה ונשאר לדיראון עולם,הרוצח הנתעב בז להכרעת העם ,וניסה לשתק את ליבו הדמוקרטי. הוא מייצג כת שולית אלימה הזויה וסהרורית, אנטי יהודית בצלמה. הלוא החמור ביותר בעשרת הדברות לא תרצח היה למרמס.בשופכו את דמו של מנהיג אמיץ ונערץ שחייו היו קודש לביטחון ישראל.

"היה עלינו ללמוד ממלחמת "יום הכיפורים" גם את המתחייב בתוכנו פנימה, בודאי לקחת אחריות על בטחון ישובי עוטף עזה והערים בדרום יום יום לפני ה-7אוקטובר 23.

זוהי משימתינו הגדולה מכל. על כולנו מוטלת החובה לצאת למערכה, כמה חבל שהיינו שקועים בקיטוב והשסעים בחברה הישראלית. ועתה בשעת חירום כולנו מאוחדים ,ללכד, לעשות חיבורים ,לחזק את הערבות ההדדית .

ההיסטוריה תוקיר את יצחק ,המצביא והמדינאי, שתרומתו למאבק התקומה, לבניין צה"ל ובניצחונו במערכה כללה ביצור היחסים עם ארצות הברית של אמריקה. אנו עדים את אהבת נשיא ארה"ב גו' ביידן את מדינת ישראל המבוגר האחראי שהיה מקורב לרבין בהיותו סנטור.

להזכיר השגת הסכמי הביניים עם מצרים וסוריה, בתיווכו של מזכיר המדינה האמריקאי הנרי קיסינג'ר (1975), כולל החלפת איגרות עם נשיא מצרים אנואר סדאת להמשך התהליך בין המדינות.

מרס 1979 הבשיל להסכם ק"ד השלום המלא עם מצרים בהובלת הנשיא האמריקאי ג'ימי קרטר, רוה"מ מנחם בגין והנשיא אנואר סאדאת הגיע ארצה לביקור ( נוב' 77 -לפני 46 שנה).

חילוץ חטופי אנטבה רבין רוה"מ נושא באחריות בשיתוף שהב"ט פרס מאשרים מבצע אירואי של צה"ל לשחרור החטופים .

ב1984 - ממשלת האחדות הלאומית בראשות שמעון פרס ויצחק שמיר, שהב"ט יצחק רבין מוביל באחריות מוציא את צה"ל מעומק לבנון והערכותו באיזור הביטחון יוני 85.

קידום תהליכי השלום על ידי רבין עם שכנינו הפלסטינים ,חתימת השלום עם ממלכת ירדן, הביא לפתיחה ל"מזרח תיכון חדש ". בביקוריו בעומאן ,האמירויות ומרוקו מניח לעתיד את הסכמי אברהם , עליהם חתם רוה"מ בנימין נתניהו לפני שלוש שנים ובפתח הסכם היסטורי עם סעודיה.

נרכין ראש לזכרם של יצחק ולאה רבין בהכרת תודה , לא כמזכרת היסטורית, אלא כאל עמוד אש ואור לעתיד מדינת ישראל. לדורות שיבואו ,דורות שידעו שלום בנינו. כמה חכמה אמרתו של דוד בן גוריון לימינו אלה: "האתמול מכין את היום ,והמחר כרוך בהיום ".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית