פרשנות | כדאי להשאיר את אלג'זירה פתוח בישראל

ההחלטה לסגור את הערוץ בישראל תמוהה - בעוד דובר צה"ל נעזר בו להעביר את תדרוכיו לכל העולם הערבי, אולי יש כאלו הרואים בו ערוץ שעלול לפרסם את כל חילופי ההאשמות בצמרת הישראלית 

מאת Giorgio Montersino - originally posted to Flickr as al jazeera arabic, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4061956

מי שהחליט לסגור את אלג'זירה, יזם את התקנות, שיכנע את היועמ"שית ודיווח על כל שלב בהרחבה לתקשורת - בטוח כי הוא מסייע למאמץ המלחמתי. לפחות יהיה מי שיזכור את זה כך, הוא מקווה.

כלי תקשורת לא מעטים בישראל מתייצבים מאחורי הדרישה ותוהים מדוע לא מתבצעת סגירת אלגזירה. מהלך הנתמך לכאורה על ידי "גורמי בטחון" רבים, אך עלומים.

שמא כדאי לבחון את העובדות? אולי כדאי גם להאזין לאלג'זירה מעת לעת כדי לתקף אותן?

סגירת אלג'זירה משמעותה הפסקת שידורים של 3-5 כתבים השוהים בארץ. הכתב הראשי, אגב, משדר מרמאללה (לא יהיה כפוף לתקנות כנראה). 

שידוריו עניניים ומאוזנים, צמוד לעובדות המתפרסמות בארץ. אל גזירה תמשיך לשדר כמנהגה. אלג'זירה מופצת על גבי האינטרנט לכל העולם ולארץ . אולי כדאי כי יוזמי הסגירה ירחיבו את הצו ויורו להסיר את אלג'זירה גם מרשת האינטרנט? 

כתבי אלגזירה משדרים מהארץ כמו כל הכתבים הזרים והישראלים, ממקומות בהם אין ריכוזי צבא או תנועות צבא. הדיווחים שלהם עניניים ומכובדים. הם מכנים את צה"ל "הצבא הישראלי" ולא ״צבא הכיבוש הישראלי" כמו שנוהגים כתבים ברשתות הערביות.

כדאי לבדוק גם מהי עמדת דובר צה"ל (אלא אם כן למציע ההצעה יש דעה שלילית על קציני צה"ל ). 

דובר צה"ל נעזר בכתבים המקומיים של אלגזירה להעביר, בלשונו, הודעות כגון אזהרות לתושבי עזה להתפנות. הכתבים מצטטים ומעבירים בצורה מדויקת את תדרוכיו לכל העולם הערבי. בזכות אלגזירה – "הגרי" הוא שם מוכר בעולם הערבי.

ישנה הסתה באלגזירה, אבל זו עולה מקטעים רבים וארוכים שהערוץ גוזר כלשונם משידורי הפאנלים בערוצי הטלוויזיה הישראלית . יותר מכך, הם מעיזים לפרסם את כל חילופי ההאשמות בצמרת הישראלית. 

ברור שצריך לסגור אותם. לא צריך גורמי בטחון בשביל זה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית