פרשנות | בצל תירוץ "הטיפול" בגרעין האירני, איפשר נתניהו התעצמות חמאס וחיזבאללה

במשך שנים נתניהו שם דגש על הגרעין האיראני, בעודו מזניח איומים מיידים כמו עזה ולבנון

בשביעי לאוקטובר נחשפה ההטעיה הגדולה - הטעינו את עצמנו.

תחת מעטה איום הגרעין האירני כסכנת העל, הוביל ראש הממשלה את המשימה לחסל את הגרעין האירני. אכן הייתה פעילות עלומה רבה של המוסד כפי שהעידו פרסומים בתקשורת. ראש הממשלה הציג בגאון לתקשורת העולמית את ארכיון הגרעין האירני שנאסף ממחסן  ללא שמירה בטהרן .  

גרעין בידי אירן הוא סכנה לישראל, אך גם לערב הסעודית, פקיסטן,  מצרים, לאוכלוסיה הסונית, למדינות מרכז אסיה ולכל המעצמות, בראשן ארה"ב. בנימין נתניהו  תפס  בחושיו החדים את הגרעין האירני כבסיס לייצוב מעמדו כמנהיג בולט בעולם החופשי. לצורך הסברה באו"ם וכציר מרכזי לפגישות עם מנהיגי עולם.
  
תחת מעטה הטיפול בגרעין האירני עטה בנימין נתניהו על עצמו את הילת "מר ביטחון". נתניהו ניהל, כ"מר ביטחון", את כל המבצעים מול עזה בעשור האחרון. לפי עדויות שרי הבטחון והרמטכ"לים שהתפטרו או פרשו, הוא דאג לסיים מסיבותיו, את כל המבצעים בטרם הושגו יעדיהם.

כולנו , כולל התקשורת, התרגלנו שכך צריך להיות. ל"מר ביטחון" יש ודאי שיקולים ברמה של מנהיג בינלאומי (הוא הרי מטפל בגרעין האירני לבד מול שתיקת העולם). כולל מידע חסוי, ומגעים עם ראשי המודיעין המצרי וידיעות מוסד, שב"כ ואמ"ן. הכספים מקטאר  ורשיונות עבודה וכו', היו חלק מאותה תפיסה. 

תשאלו את דוברי צה"ל לאורך התקופה. חמאס ודובריו הפכו להיות אמינים יותר מממשלת ישראל. הם ידעו לעדכן כי המבצע עומד להסתיים וכי תוכרז הפסקת אש. ממשלת ישראל דממה. דובר צה"ל לא עודכן והמשיך בהודעותיו על המשך המבצע. פתאום, הוכרזה הפסקת אש.

כך, בצל מטריית "הטיפול" בגרעין האירני, איפשר נתניהו לחמאס ולחיזבאללה להתעצם  ממבצע למבצע.

כל סבב לחימה בעזה נעצר לפני זמנו. תחנוני ראשי הישובים, המועצות והעיריות להמשיך ולסיים את המבצע ולעקר את איום חמאס - לא נענו. במקום זאת, דאג נתניהו לקנות את השקט של התושבים  בתקציבי פיצוי שניתנו להם.

גם הירידה של נתניהו למקלט, באמצע  אירוע בחירות שעשה באשקלון, לא הזיזה את האיש שביקש להיות "מר בטחון".

פיקוד העורף הכין בהתאם להנחיות, את תוכנית "משב רוח" לפינוי אוכלוסייה בזמן מבצע. 

התוכנית נתפסה כחלק משיגרת החיים. הייתי שותף בחודשים האחרונים לפעילות כזו בשדרות. עיר של  אמיצים ומסורים ובראשה ראש עיר, מנהיג אמיתי (אני בטוח כי נראה אותו מנהיג גם ברמה הלאומית). 

למרות האיום התמידי ואי וודאות העיר פרחה והתרחבה. הנחת עבודה הייתה כי זו היא שיגרת החיים של מאות אלפי אזרחים , 75 שנה לאחר קום המדינה.

אנשים בעוטף עזה התרגלו לחיות ליד מיגוניות. 15 שניות. לילדים זקנים וטף כדי להציל את חייהם. כך הנחה "מר ביטחון". לא עלתה שום מחשבה על הצורך לשנות את המצב מיסודו.

בגבול לבנון התהלך צה"ל על קצות אצבעותיו. התגרויות החיזבאללה נענו בתגובות מאופקות. צה"ל אף  נאלץ לביים פציעה של החיילי צה"ל והטסתם לבית החולים כדי להרגיע  את נסראללה .

באחד המקרים, שהוכרזה התרעה בגבול הצפון, נטש צה"ל את בסיסיו וברח להסתתר בחורשות. זה נראה טבעי וברור. כי "הרי יש איום גדול יותר. הגרעין האירני."

בשביעי לאוקטובר הצליחו פורעים, חמאס ותושבי עזה, על טנדרים, אופנועים ורחפנים לחשוף את ההטעיה הגדולה. העדויות והמראות מעוטף עזה, הנרצחים והחטופים הם זעזוע ענק ושבר גדול לחברה הישראלית. כמו פצצת ענק שהוטלה עלינו.

עתה נותר לראות איך "מר ביטחון" יסיים את המלחמה הזו, המשכה של מלחמת עצמאות .  

אולי יעלה שוב את הגרעין האירני או ימצא נושא אסטרטגי אחר לענות בו ולהעסיק אותנו?

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית