פרשנות | על הממשלה לשקם מיד את עוטף עזה

הממשלה נדרשת לחסל את טרור החמאס ולאכלס מחדש חבל ארץ זה - ולא, אין תקומה

"אני מאמין כי אנו אומה בעלת לב גדול", אמר יצחק רבין. עם ישראל כואב ומתאבל על האזרחים הגיבורים של של מחדל 2023, שנטבחו על ידי חיות אדם חסרי צלם אנוש. החמאס דעא"ש נחשף כתנועת רוצחים עם מטרה אחת להשמדת מדינת ישראל ויהי מה.

השפה הרכה לאורך שנים וסבבי לחימה מול עזה, החמא"ס הג'יאהד האיסלמי ושלוחתיו הביא משכנות טובה, לשפיכת הדם של תושבי עוטף עזה וקשת הערים ועיירות הדרום .

"שמיים בקשו רחמים עלי! ואם יש צדק יופיע מייד! ארור האומר נקם! נקמה כזאת, נקמת דם ילדקטן עוד לא ברא השטן", כתב ביאליק. 

ברוח דברי השיר עולה המחשבה להכריז הפעם הזאת על נפגעי הטרור כנפגעי השואה. זה ארוע שיצרב בתודעה הישראלית והעם היהודי כטבח לעולמי עד. מראות הזוועה מיער "רעים" מזכירים את מעשי הנאצים במחנות ההשמדה.

אלא שהפעם זה פה אצלנו בבית בישוביי עוטף עזה שהפך מגן עדן לגיא ההריגה שורת הישובים מנתיב העשרה , כפר עזה ,נחל עוז ,ניר עוז ,כיסופים וסופה ובארי - כבאבי-יאר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במלוא קומתו לאהבת ישראל, העצים בזמן, בנאומיו הנמשכים מידי יום ,את הקשר בין השואה ההיסטורית למעשי הברברים הנאציים דעא"ש - חמאס.

לכפות ילדים ונשים, משפחות שלמות מראה מזעזע עולמות שלא יסולח לעולם. התחייבות ממשלת ישראל להגנת ישובי צמודי הגדר , מול הרצח לא עמדה בחוזה. הישובים והתושבים שניצלו איבדו כל אמון, מטף ועד זקן. 

על הממשלה במקביל ללחימה להגיע במהרה עם לב פתוח לנתינה, לביצוע שיקום מאפר ועפר לישובים פורחים. 

או אנחנו או הם בעזה

לצד הבטחה כי בצד השני לא יהיו יותר חיות טרף – בדמות חמאס בעזה. הפעם זה אנחנו הישובים והמיישבים שנותרו ולא הם מעבר לגבול. טרם הבאנו את יקירינו למנוחת עולם, הגיבורים שיהיה חד וברור או אנחנו או הם בעזה.

פתיחת חוזה חדש מחייב קודם את הממשלה עם כל המתחייב לחסל את טרור החמאס ולאכלס מחדש חבל ארץ זה ולא אין תקומה. זוהי חגורת הביטחון החיה והבטוחה של מדינת ישראל בגבול המערבי שילבש שינוי כואב מקצה לקצה.

הממשלה והעומד בראשם אינם יכולים להשען יותר על אמירות פורחות מן העבר בדמות מאמץ הביטחוני חובק עולם נגד הטרור הפלסטיני והגרעין האירני. קמפיין ההפחדה טפח הפעם בפנינו יותר מהר ממה שצפינו וברצף ניצבים בשורה בערבוביה ובסדר משתנה.

עתה לאחר שתסתיים הלחימה ב"חרבות ברזל" יהיה טוב אם המנהיג יקטין את טיפוח "פולחן האישיות" כאילו רק הוא יכול להציל את ישראל מאובדן. טוב עשה רוה"מ ולו באיחור בהקמת ממשלת חרום לאומי ולהבין "שאין עוד מלבדו". 

גיבורי התהילה

לא נשכח את גבורתם של גיבורי התהילה – רבש"צים ,כיתות הכוננות שעמדו בגבורה בעל כורחם, עצרו בגופם את חוליות הטרור ושלמו מחיר כבד.

מעשי החילוץ, ההצלה, סיפורי הגבורה של חיילי ומפקדי צה"ל, משטרת ישראל, שרות הביטחון הכללי, זק"א ועמם כוחות ההצלה.

זכר הנרצחים בקרב יאיר דרכינו ויחרט שמם לעד בחבל ארץ התקומה הפורחת , שכה אהבו והצילו יהי זכרם ברוך לעד. 

"מן העפר המר, העיריות עולות ועל הדשא ילד וכלבו .מואר החדר ויורדים לילות על מה שבו ומה שבליבו. הן זה אותו העמק, הן זה אותו הבית. אבל אתם ,הן לא תוכלו לשוב .ואיך קרה ואיך קרה ואיך קורה עדיין שהחיטה צומחת שוב", כתבה דורית צמרת.

נעמוד כעם אחד בהצדעה לזכרם של כל הנופלים בשותפות גורל , במערכה זו שלא ישובו עוד. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית