הרמטכ״ל מפרט את יעדי המלחמה בנאום לציבור

״אנחנו נפרק אותם״, אמר הרמטכ״ל בהודעה מוקלטת לאזרחי ישראל 

בנאום לציבור הישראלי מעוטף עזה, אתמול (ה), פירט רא״ל הרצי הלוי את יעדי המלחמה - חיסול צמרת חמאס ומיטוט הארגון ברצועת עזה. 

זו פעם ראשונה שמישהו בהנהגת המדינה מתייחס ליעדים הברורים של המלחמה בעזה בנאום לציבור. הרמטכ״ל גם לקח אחריות על המחדל ואמר שצה״ל כשל בתפקידו ביום שבת בבוקר. לקיחת אחריות היא הצעד הראשון בדרך להחזרת האמון בין הציבור לצבא. ולא רק צה״ל כשל. כל מערכת הביטחון כשלה, על כל זרועותיה. כולל מוסד ושב״כ. 

סיפורי הגבורה ממלאים את הרשתות. גיבורים נולדים במקום שבו תהליכים כושלים או שאין תהליכים. הרמטכ״ל יודע שבשוך הקרבות עליו מוטלת האחריות לבצע חריש עמוק בצה״ל על מנת שמקרים כאלו לא יחזרו גם ב-200 שנים הקרובות. כך גם בשב״כ ובמוסד. 

מספר הנרצחים הרשמי עומד על מעל 1300 נרצחים. אזרחים וחיילים. חיילי צה״ל עדיין מטהרים את המרחב בעוטף עזה והממשלה רוצה לפנות את שדרות. במקביל, חיל האוויר ממשיך לרכך את עזה, בעיקר בצפונה, לקראת כניסה קרקעית של צה״ל. החשש המוגבר בצד שלנו הוא ממנהרות ומילכודים למיניהם, שיגבו מצה״ל מחיר קשה. וחמאס ידע שלאחר מתקפה כזו, צה״ל יכנס לעזה. 

בגבול הצפון ישנם קרבות ספורדים בעצימות נמוכה. נראה שבינתיים חיזבאללה איבד את מומנט ההפתעה, היות וצה״ל קידם כוחות רבים לגבול הצפון. כמו גם, ארה״ב, בריטניה ונאט״ו העמידו את חיילות הים שלהם בהיכון במזרח התיכון, לכל מקרה שבו איראן או חיזבאללה ירצו להצטרף ללחימה וצה״ל יצטרך עזרה מבחוץ. 

ארה״ב ממשיכה לשלוח חימושים לטובת חיל האוויר במטרה למלא את אלו שנעשה בהם שימוש בימי המלחמה הראשונים. צה״ל משתמש גם בתותחי 155 מ״מ וברקטות ״רומח״ לטובת ריכוך בעזה, לצד חיל האוויר. היום (שישי) יצאה הודעה מטעם לישראל לתושבי עזה לפנות את צפון הרצועה לשטח מדרום לנחל עזה (הנחל עובר באזור חאן יונס). 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית