המרינס יבחנו כרב"מ קרבי חדש דרום-קוריאני

זו הפעם הראשונה שכלי בלתי מאויש צבאי שפותח בדרום-קוריאה נבחר על ידי צבא ארה"ב להערכת ניסויי שדה

Photo Credit: Hanwha Aerospace
 

החברה הדרום קוריאנית הנוואה (Hanwha)   הודיעה כי הכרב"מ (כלי רכב בלתי מאויש) הקרבי הקל מתוצרתה Arion-SMET עתיד לעבור סדרת ניסויי שדה במרכז ההדרכה של חיל הנחתים האמריקאי.

לדברי הנוואה, החברה חתמה על חוזה עם משרד ההגנה האמריקאי עבור פרויקט Foreign Comparative Performance Test (FCT). הניסוי העיקרי של ה-Arion-SMET ייערך במרכז ההדרכה של חיל הנחתים בהוואי, למשך שלושה שבועות מתחילת חודש דצמבר השנה.

אתר Defence-blog.com מזכיר שה-FCT היא תוכנית המקודמת על ידי משרד ההגנה האמריקאי להערכת הטכנולוגיות הטובות ביותר של בעלות הברית של ארה"ב ברחבי העולם ולקשר אותן עם פרויקטים של פיתוח ורכישה המקודמים על ידי צבא ארה"ב.

פקידי משרד ההגנה האמריקאי מעריכים יותר מ-300 טכנולוגיות זרות, צבא ארה"ב עורך בדיקות ולבסוף בוחר 10 מהן להמשיך עימן בפרויקט. במקרה של סיום מוצלח של הערכת הבדיקה, המשרד מחליט אם להמשיך ולרכוש טכנולוגיות אלו.

ניסוי השטח ייערך ליד בסיס חיל הנחתים האמריקני בהוואי, שם טוטל המשימה על Arion-SMET להוביל דלק, מזון ומים, חולים וחלקי חילוף מנקודה כלשהיא למרחק מסוים.

כרב"מ ה-Arion-SMET נבחר לפרויקט FCT על ידי משרד ההגנה האמריקני באוקטובר אשתקד והחל בהעברת ציוד עבור כוחות ארה"ב בקוריאה. זו הפעם הראשונה שרכב צבאי בלתי מאויש שפותח בדרום קוריאה נבחר למשימת פרויקט ה-FCT.

Arion-SMET הוא רכב בלתי מאויש 6×6 רב-תכליתי עם מהירות מרבית של 43 קמ"ש, משקל של 2 טון, טווח של 100 ק"מ ויכול נשיאת מטען של 550 ק"ג.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית