שלושה הרוגים בפיצוץ במפעל חומרי נפץ איטלקי

האישום המרכזי לכלל הנאשמים הוא שיתוף פעולה רשלני בהריגה, ברשלנות כללית הנגרמת מרשלנות, חוסר זהירות וחוסר מיומנות

https://youtu.be/ipPrOequjHo

שלושה בני אדם נהרגו ביום רביעי האחרון בפיצוץ, שאירע בשעות הצהריים במפעל חומרי נפץ אזרחי  Sabino Explosives ליד Chieti שבמרכז איטליה. סיבת הפיצוץ אינה ידועה עד כה. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, מספר הפצועים במפעל לא ידוע.

החברה מעידה על עצמה באתר האינטרנט שלה כמובילה עולמית במיחזור חומרים מתחמושת צבאית של פעילויות פירוז, שיקום אתרים מזוהמים בחומרי נפץ, ופינוי מוצרים המכילים חומר נפץ (כריות אוויר, חגורות בטיחות, אבוקות איתות) וכן נטרול פצצות ומוקשים וייצור חומרי נפץ.

באותה חברה התרחש בדצמבר 2020 פיצוץ נוסף ב-Contrada Termini, שבו נהרגו גם כן שלושה בני אדם. לאחר אותו פיצוץ ובעקבות חקירה החברה עברה אז לידי כונס נכסים, וחידשה את פעילותה רק שבעה חודשים לאחר מכן, ביולי 2021.

דיון מקדמי בתיק בית המשפט בגין אותו פיצוץ אמור היה להיפתח ביום חמישי האחרון (יום לאחר הפיצוץ האחרון). בתיק זה עשרה נאשמים, לרבות החברה.

האישום המרכזי לכלל הנאשמים הוא שיתוף פעולה רשלני בהריגה, ברשלנות כללית הנגרמת מרשלנות, חוסר זהירות וחוסר מיומנות, וכן ברשלנות ספציפית, המורכבת מהפרת תקנות שונות למניעת תאונות. הנתבעים הם היועץ המשפטי ונשיא הדירקטוריון של Explodenti Sabino spa, ארבעה מנהלים, מנהל המפעל, מנהל שירות המיגון והמניעה, ונציג העובדים לבטיחות.

הבעלים של החברה Gianluca Salvatore נחקר כבר בשנת 2010 בגין פציעות חמורות של עובדים והפרה של תקנות מניעת תאונות. ב-12 באוקטובר 2009 אירע פיצוץ של רקטה, שהפך עובד בן 44 ללפיד אנושי ופצע קל את הכימאי שהיה לצדו. במקרה זה העובד שרד.

ארה"ב: הושמדו פריטי תחמושת ממלחמת האזרחים וממלחמת העולם הראשונה

מנהל דלפק הקבלה במוזיאון הזיכרון של עמק פוקומטוק (PVMA) שבעיר  Deerfieldבמדינת ניו-המפשייר חיפש במרתף יצירה אדריכלית הקשורה לדלת ישנה המוצגת בו.

הוא נתקל בקופסת עץ חשופה ובתוכה משהו ש"נראה כמו כדור ענק", יחד עם כמה פרטים אחרים, קטנים יותר. הסתבר, שהקופסה נמצאת באזור אחסון שבדרך כלל לא נכנסים אליו והפריטים לא הוצגו מאז החל לעבוד במקום לפני 47 שנה. עם זאת, בשלב מסוים, לפחות אחד הפריטים הוצג מכיוון שהיה עליו תג תצוגה ממוספר.

לאחר התייעצות עם אנשים, שיש להם ניסיון במוזיאונים צבאיים, דווח למשטרה שיש להם תחמושת ממלחמת האזרחים וממלחמת העולם הראשונה במחסן. "לא רצינו לייצר סצנה, כי מתברר שהקופסה נמצאת במוזיאון מאז מלחמת העולם הראשונה".

שוטרים, שהגיעו לבדוק את יותר מתריסר הפריטים בקופסה, התקשרו ליחידת החבלה של משטרת המדינה כדי להעריך את הפריטים. יחידת החבלה של משטרת המדינה ביצעה כמה בדיקות על הפריטים וקבעה שהם עדיין מסוכנים. חבלני המשטרה ביצעו השמדה של חומרי הנפץ בפיצוץ מבוקר.


המידע מתוך פרסומים, שהופיעו בקבוצת ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית