היתרונות של בינה מלאכותית בחיזוי סיכוני פריצה לרשת הארגון

בינה מלאכותית מצטיינת בסריקה ואיתור נקודות תורפה ותומכת בניהול ומעקב אחרי נכסי IT בארגון

Photo by Jordan Harrison on Unsplash

בינה מלאכותית משנה תחומים רבים בחיינו. אחד התחומים האלו הוא עולם אבטחת הסייבר. כאשר תדירות התקיפות הולכת וגוברת, והחששות מפרצות מידע מורכבות ופגיעות אפשרית הם ממשיים, השימוש בבינה מלאכותית לצורך חיזוי סיכוני פריצה מהווה כלי מרכזי להגנה. 

טכנולוגיה מתקדמת זו ממנפת טכניקות של הבינה המלאכותית, כמו למידת מכונה (ML), כדי לבחון בקפדנות נתונים ולהבחין בדפוסים מורכבים שעשויים לאותת על התקפות סייבר פוטנציאליות או מתמשכות. על ידי רתימת הבינה המלאכותית, עסקים ומוסדות יכולים לחזק משמעותית את הגנות האבטחה שלהם ולמתן את ההשלכות ההרסניות של פרצות מידע.

על פי דו"ח שפורסם לאחרונה בפורבס ודוחות אחרים כמעט 50% מהארגונים כבר משתמשים בשילוב של בינה מלאכותית וכלי למידת מכונה כדי לשפר את תוצאות אבטחת הסייבר. ו-92% מהארגונים מתכננים לאמץ כלים מסוג זה בעתיד.

גוגל למשל משתמשת ב-AI ב-Google Cloud Armor כדי לזהות ולסכל תוכנות זדוניות והתקפות דיוג. מיקרוסופט משתמשת ב-AI ב-Azure Sentinel כדי לזהות ולטפל בפרצות אבטחה באופן יזום. Amazon Web Services משתמשת ב-AI דרך GuardDuty כדי להגן על תשתית הענן שלה.

היתרונות של בינה מלאכותית בחיזוי סיכוני פריצה

זיהוי וניהול פגיעויות: פגיעויות הן נקודת חולשה במערכות או באפליקציות של ארגונים, שעלולה להוות פירצה פוטנציאליות לתקיפה מזויפת. פירצות אלו יכולות להיות מנוצלות על ידי שחקנים זדוניים כדי לסכן נתונים רגישים או לשבש פונקציונליות חיונית.

בינה מלאכותית מצטיינת בסריקה ואיתור נקודות תורפה אלו. אלגוריתמים של בינה מלאכותית יכולים לתעדף את הפגיעויות הללו על סמך מספר גורמים קריטיים - חומרתן, פוטנציאל הניצול וההשפעה שעלולה להיות להן על הארגון. 

כמו כן, בעזרת יכולות הבינה המלאכותית ניתן לבצע את תהליכי התיקון באופן אוטומטי. זה יכול להיות או על ידי העלאת הצעות או על ידי אוטומציה של יישום אמצעי אבטחה חיוניים כמו החלת תיקונים או ביצוע התאמות תצורה כדי לטפל מיידית בפרצות שזוהו.

מלאי וניהול נכסי IT: בינה מלאכותית תומכת בניהול ומעקב אחרי נכסי IT בארגון. הנכסים הללו כוללים מכשירים שונים, משתמשים ברשת, יישומים ושירותים שונים המחוברים לרשת ולמערכות המידע של הארגון.

כלומר, בינה מלאכותית יכולה לזהות ולסווג נכסי IT שונים המחוברים לרשת ולמערכות של הארגון, כמו מכשירים, משתמשים ויישומים. הבינה המלאכותית תעריך את התכונות שלהם כגון מערכת הפעלה, גרסת תוכנה, מיקום, בעלות ועוד.

כלי בינה מלאכותית ממלאים תפקיד מרכזי בניטור, שמירה ושליטה מחמירה על נכסי IT של הארגון. בינה מלאכותית יכולה לזהות במיומנות כל פעילות לא מורשית או חריגה, לדאוג לאכיפת מדיניות אבטחה, הפעלת התראות ואף חסימה של פעולות זדוניות בזמן אמת.

הערכת סיכונים וצימצומם: שימוש בכלי בינה מלאכותית יהפוך את הארגון ליציב יותר, מוכן לפעולה ומסוגל להתמודד עם סיכונים כלליים שקשורים לביצועים שלו. באמצעות יכולותיה האנליטיות, בינה מלאכותית יכולה לסייע להעריך את ההסתברות וההשפעה הפוטנציאלית של אירועים שליליים.

כלומר, באמצעות כלי AI יכול הארגון לכמת ולהמחיש את רמת הסיכון הקשורה לתרחישים שונים, כמו פרצות נתונים, התקפת תוכנת כופר או התקפת מניעת שירות (DDoS). 

בנוסף, חמושים בתובנות מבוססות בינה מלאכותית, ארגונים יכולים להקצות משאבים באופן אסטרטגי ולהפחית את החשיפה לסיכון. הקצאה חכמה זו משפרת את החוסן הכללי ומבטיחה שימוש מושכל במשאבים כדי להתמודד עם הפגיעויות הקריטיות ביותר.

גישה פרואקטיבית ומסתגלת

לסיכום, בינה מלאכותית לחיזוי סיכוני פריצה היא גישה פרואקטיבית ומסתגלת לאבטחת הסייבר. באמצעות כלי AI יכולים ארגונים להיערך מבעוד מועד עם איומים הפוטנציאליים על ידי זיהוי נקודות תורפה, ניהול נכסים ביעילות, כימות והפחתה יעילה של סיכונים. 

טכנולוגיה זו לא רק מחזקת את עמדת האבטחה של הארגון; היא גם מסייעת בשמירה על המוניטין, היציבות הפיננסית והשלמות התפעולית הכוללת של הארגון בעולם הדיגיטלי בו איומי סייבר מתפתחים ללא הרף.

ככל שהבינה המלאכותית תמשיך להתקדם, תפקידה בחיזוי סיכוני אבטחה ופריצה יהפכו לקריטיים עוד יותר בשמירה על הגנות ואבטחת סייבר חזקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית