צבא ארה"ב הקים כוח משימה מיוחד לבחינת השלכות AI גנרטיבי על הביטחון הלאומי

ניתן להשתמש ביכולת זו כדי למצוא תיקים ומסמכים במהירות רבה, להשיב לשאלות ולחשוף מידע – אך גם כדי ליצור קמפיינים של דיס-אינפורמציה או ליזום מתקפות סייבר

צילום: Christian Phde via Reuters Connect

משרד ההגנה האמריקני הקים כוח משימה מיוחד שתפקידו לבחון, להעריך ולהנחות את הממסד הביטחוני ביישומים והשלכות השימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית על הביטחון הלאומי של ארה"ב.

כוח המשימה החדש LUNA ישתייך לקצין הדיגיטציה ו-AI הראשי של המשרד, ובכוח המשימה ישותפו נציגים של כמה ארגוני הגנה ומודיעין. סגנית מזכיר ההגנה קתלין היקס הסבירה שהקמת כוח המשימה לונה מדגישה את מחוייבות המשרד לחידושי AI גנרטיבי על מנת להבטיח את הביטחון הלאומי תוך מזעור סיכונים, וכן שילוב AI בטכנולוגיות הצבאיות הקיימות.

הכוונה בבינה מלאכותית גנרטיבית היא לנצל את היכולות ליצור שיחות ותכנים דוגמת CHAT GPT, אפליקציה שאליה הצטרפו יותר ממיליון משתמשים בשבוע הראשון ליציאתה לאוויר העולם.

דפנס ניוז מסביר כי בתחום ההגנה הלאומית  ניתן להשתמש ביכולת הזו כדי למצוא תיקים ומסמכים במהירות רבה, להשיב לשאלות ולחשוף מידע. לעומת זה במשרד ההגנה ערים לכך שניתן להשתמש בטכנולוגיה זו גם כדי ליצור קמפיינים של דיס-אינפורמציה או ליזום מתקפות סייבר.

סגנית מזכיר ההגנה היקס הדגישה כי מדובר ביכולות שנותנות אפשרויות חדשות, אם כי יש סיכונים. מחלקת ההגנה תבחן את היבטי הטכנולוגיה החדשה כדי לפתח אמצעי הגנה ולמזער סיכונים של שימוש לרעה.

נמסר בהקשר זה כי בשנת 2021 היו במחלקת ההגנה לפחות 685 פרוייקטים של מודיעין שקשורים  למערכות נשק גדולות ומרכזיות. הפנטגון ביקש תקציב של 1.8 מיליארד דולר לנושאי בינה מלאכותית בתקציב הביטחון לשנת הכספים 2024.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית