דיווח: חברה גרמנית סיפקה מצלמות זיהוי פנים לאיראן 

ערוץ הטלוויזיה הגרמני ARD שידר תחקיר בנושא | בוש אמרה ל-ARD כי סיפקה 8,000 מצלמות למשטר האיראני בין השנים 2016-2018

מאמר מאת איראן אינטרנשיונל מדווח כי חברת ההנדסה הגרמנית Bosch סייעה לכאורה לכוחות הביטחון של איראן בטכנולוגיית זיהוי פנים בשנת 2017 - ומסרה אלפי מצלמות רחוב. 

המאמר מצטט את הרב אברהם קופר, הדיקן המשנה של מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס, המבקר את Bosch על כך שהיא מסייעת בטכנולוגיית זיהוי פנים המופעלת על ידי המשטר האיראני נגד נשים ונערות. 

המאמר גם מצטט את ג'ייסון ברודסקי, מנהל המדיניות של United Against Nuclear Iran שבסיסה בארה"ב, המביע דאגה מהקשרים ארוכי השנים בין הקהילה העסקית הגרמנית והרפובליקה האסלאמית, וקורא לביצוע בדיקות נאותות משופרות של חברות גרמניות. 

ערוץ הטלוויזיה הגרמני ARD שידר תחקיר שכותרתו "איראן: רדיפה עם טכנולוגיית מעקב מודרנית". 

התחקיר מתבסס על מסמך שהגיע לידי הרשת בפרסית המראה כי ב"אוניברסיטת ח'אטם בטהרן ב-2017, אורגן קורס הדרכה על ידי אבטחת Bosch ושותף הפצה איראני". נושאי קורס ההדרכה היו "זיהוי פנים ומעקב מושכל באמצעות אובייקטים".

המדריך היה לכאורה מנהל הפצה של חטיבת המזרח התיכון של בוש. ARD לא ציינה את שם הבמאי. 

בוש אמרה ל-ARD כי סיפקה 8,000 מצלמות למשטר האיראני בין השנים 2016-2018. בוש טוענת כי לא ניתן להשתמש במצלמות שלה לזיהוי פנים מלא והכחישה שעובד בוש השתתף בקורס ההדרכה. 

על פי אמנסטי אינטרנשיונל, המשטר מרחיב את "המעקב ההמוני" שלו המכוון לתנועה ברחוב, תוך התמקדות בנשים כדי להבטיח שהן לובשות חיג'אב.

על פי האתר של Bosch, יש לחברה מערכת ניהול מצלמות בשם BVMS שיודעת לנהל התראות שונות המתקבלות ממצלמות, כולל התראות זיהוי פנים.

המערכת של Bosch מבוססת על יכולות AnyVision הישראלית (היום Oosto) - למערכת קוראים BVMS Person Identification powered by AnyVision. טרם ברור האם יכולות אלו נמכרו לאיראן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית