12 הרוגים בפיצוץ מחסן זיקוקין דינור בדרום תאילנד

עוד בלקט השבועי: להקת המטאל Disturbed ספגה מקלחת בהופעה בגלל פירוטכניקה ומי ישלם את הקנס על שימוש בזיקוקין דינור בהופעה של טיילור סוויפט?

פיצוץ מחסן זיקוקין בתאילנד בשנת 2004 - REUTERS/Stringer CP

לפחות 12 בני אדם נהרגו ו-121 נפצעו בפיצוץ מחסן זיקוקין בדרום תאילנד בסוף השבוע שעבר. שלושה מההרוגים היו ילדים, בהם בן ארבע ובת שמונה חודשים.

האירוע הפך את המחסן וסביבתו לעיי חורבות, ולמעלה ממאה בתים ניזוקו מהפיצוץ. נכון למועד הפרסום סיבת הפיצוץ עדיין נמצאה בחקירה, אך דיווחים ראשוניים הצביעו על כך שניצוצות שמקורם בפעולת ריתוך גרמו לכך.

מפקד המחוז של המשטרה מסר, שיש כוונה להגיש כתב אישום פלילי נגד בעל המחסן בגין גרימת הפיצוץ וגרימת מוות ופציעה של אנשים ונזק לרכוש.

בתיעוד, שפורסם ברשתות החברתיות ובחדשות המקומיות, נראו ענני עשן עצומים מיתמרים מרחובות זרועי הריסות מחלונות מנופצים, גגות וקירות שקרסו ובניינים וכלי רכב הרוסים. הפיצוץ גרם לנזקים ברדיוס של כ-500 מטרים.

תאונות זיקוקין אינן נדירות בתאילנד: בראשית אותו שבוע שעבר נפצעו מספר בני אדם נפצעו בפיצוץ נוסף של זיקוקין דינור בעיר הצפונית צ'יאנג מאי.

כוכב מוזיקת קאנטרי מפחד מזיקוקין דינור

כוכב מוזיקת הקאנטרי האמריקאי טים מקגרו בן ה-56 מתכונן למה שיהיה סיבוב ההופעות הראשון שלו מזה כמעט עשור.

הוא מצפה להופיע באולמות ענק, אבל בראיון ל- Entertainment Tonight הודה, שהוא פוחד מהזיקוקים דינור שמתוכננים להיות מופעלים על הבמה בהופעות.

סיבוב ההופעות של טים מבטיח הפקה פנטסטית, אחת המגניבות ביותר שהיו להם אי פעם.

הוא מעיד על עצמו, שאינו איש פיירו גדול, להיפך: הוא מפחד מזה פחד מוות, וחושש שבגלל ההופעה האנרגטית שלו, הוא עלול להתקרב לזיקוקין שעל הבמה יותר מדי ולהצית את עצמו בטעות. 

פירוטכניקה הפעילה מערכת ספרינקלרים בהופעה של להקה

להקת המטאל Disturbed קיבלה הפתעה רטובה בהופעה האחרונה, כאשר הפירוטכניקה שלהם הפעילה את מערכת הספרינקלרים (מתזי כיבוי אש) של המקום.

Disturbed, הידועים בעיקר בזכות הלהיט שלהם משנת 2000 "Down With the Sickness", שמרו על בסיס מעריצים נלהב במשך עשרות שנים, בין היתר הודות להופעות החיות העוצמתיות שלהם.

הלהקה מערבבת באופן קבוע תצוגות תאורה דרמטיות ופירוטכניקה בהופעות שלהם, אבל היה זה אפקט המים הבלתי צפוי, שגרם לאנשים לדבר אחרי ההופעה האחרונה של הלהקה ביוסטון.

במהלך ביצוע מודגש ללהיט שלהם משנת 2008 "Inside the Fire", Disturbed האירו את הבמה במפגן מרשים של להבות.

ככל הנראה, העניינים התחממו יותר מדי, כשהספרינקלרים החלו להמטיר מים על הבמה. עם סיום השיר הסולן דייוויד דריימן הציג את כל חברי הלהקה לקול מחיאות כפיים סוערות ופנה לקהל בבקשה: "תעשו קצת רעש למערכת הממטרות המזוינת", ושוב זכה לתשואות מהקהל. לאחר ההופעה, דריימן עלה לרשתות החברתיות ושיתף פוסט על התקרית.

מי ישלם את הקנס על שימוש בזיקוקין דינור בהופעה של טיילור סוויפט?

בסוף השבוע שעבר התקיימה הופעת הסיום של סיבוב ההופעות של כוכבת הפופ הזמרת טיילור סוויפט באצטדיון ליווי'ס בסנטה קלרה. סיום המופע, שהיה מלא עד אפס מקום, לווה ברעש גדול ובירי של זיקוקין. הקהל היה נרגש. העיריה, קצת פחות. סנטה קלרה הוציאה קנס של 2,000 דולר נגד Pyrotek חברת הפירוטכניקה המשמשת את סוויפט, בגין ירי זיקוקין לאחר השעה 23:00, בניגוד לחוק העזר העירוני.


המידע מתוך פרסומים, שהופיעו בקבוצת ה-LinkedIn שאני מנהל Fireworks and Pyrotechnics OSH

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית