צבא הודו רוכש כטב״מים חדשים בייצור מקומי ומשדרג את הקיימים תוצרת תעשייה אווירית

רכש הכלים החדשים מסוג Rustom-2, מוערך בשווי של יותר מ-1.2 מיליארד דולרים

התקשורת ההודית מדווחת כי צבא הודו החליט לרכוש 97 מל״טים תוצרת הודו מסוג Rustom-2 בשווי של יותר מ-1.2 מיליארד דולרים לצרכי סיור לאורך הגבולות המתוחים עם סין ופקיסטאן. כמו גם, ישודרג צי מל״טי ההרון של תעשייה אווירית (46 כלים). 

דובר בממשלת הודו מסר כי "לאחרונה נערך מחקר מעמיק על ידי כל זרועות הצבא והוחלט שבכדי לענות על הצורך של רחפנים לגבהים בינוניים ולזמני טיסה ארוכים, הכוחות המזוינים ההודיים ירכשו 97 מל״טים כאלו לפיקוח וסיור מעל הגבולות הימיים והיבשתיים".

מקורות ממשלתיים בדלהי מסרו כי עיקר נטל תקצוב רכש זה של מל״טים אלו יוטל על חיל האוויר ההודי. אלו עתידים לטוס במשך קרוב ל-30 שעות ברציפות.

מל״טים אלו יתווספו לצי הקיים של יותר מ-46 כטב"מי הרון (Heron) תוצרת התעשייה האווירית הישראלית שנרכשו על ידי שלושת זרועות הצבא.

האתר ההודי Aninews מעדכן כי כטב"מי ההרון יעברו תהליך שדרוג על ידי החברה ההודית הינדוסטאן אירונאוטיקס יחד עם היצרן המקורי, תע"א, כך שבסופו-של-דבר 60 אחוזים ממערכות אלו יהיו מתוצרת הודו.

האתר אף מזכיר כי הודו החליטה לאחרונה לרכוש 31  כטב"מי פרידטור (Predator) תוצרת החברה האמריקאית ג'נרל אטומיקס. מדובר בכטב"מים לגבהים גבוהים וזמני טיסה ארוכים והם מיועדים למשימות סיור ארוכות-טווח.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית