הצבא הבריטי בוחן אפשרות לאימון אישי בבית הלוחם עם הסימולטור של אלביט

בעזרת הכשרת VR, הלומדים יכולים להשתתף בתוכניות אימון מכל מקום ובכל זמן

הצבא הבריטי בוחן את מערכת Interim Combined Arms Virtual Simulation או ICAVS, מאמן מבוסס מחשב המשתמש בפלטפורמות משחק כמו Xbox ו-PlayStation, עם משקפי VR, גלגלי הגה ודוושות לשליטה באווטארים דיגיטליים על המסך . 

גישה זו עתידה לאפשר ללוחמים לתרגל מיומנויות בבית. לפי הצבא הבריטי, מינוף ICAVS לאימון טקטי מפחית באופן "דרמטי" עלויות וטביעת רגל פחמנית בהשוואה למקבילה "חיה". כך לפי פרסום של thedefensepost

הסימולטור מייצר תרחישים שונים כדי לבחון את כישוריהם של הלוחמים, החל מחציית נהרות ועד להתמודדות עם כוחות האויב. הפקדים דומים לרוב קונסולות המשחקים, ולכן הצפי הוא שיהיה יותר קל להטמיע את הפרויקט. 

מערכת ICAVS הגיעה ליכולת הפעלה מלאה בשנת 2022 לאחר שעברה דרישות שנקבעו על ידי הצבא הבריטי. באפריל, אלביט מערכות ו-Bohemia Interactive Simulations שדרגו את תוכנת הסימולטור.

אימון וירטואלי הוא לרוב חסכוני יותר משיטות אימון מסורתיות. אימון VR מהיר פי 3-4 משיטות אימון מסורתיות ולוקח כ-30 דקות להשלמת מפגש לעומת 2.5 שעות של אימון מסורתי.

אימון VR מספק חלופה חסכונית וגמישה לאימון אישי. בעזרת הכשרת VR, הלומדים יכולים להשתתף בתוכניות אימון מכל מקום ובכל זמן, מה שמבטל את עלות הנסיעה, לינה ודמי המדריך.

קורסי הכשרה מקוונים זולים בהרבה מאלו המסורתיים, מכיוון שהם חוסכים את העלות של חומרי הדרכה מודפסים, שטח כיתה, ציוד וכלי עזר. 

למעלה מ-40 חיילים השתתפו לאחרונה בניסוי. הסימולטור נוסה בקרב נהגי נגמ״שי FV430 החונים בדרך קבע בגרמניה. ״הסימולטור עוזר לנו לשמור על הנהגים והמפקדים שלנו מעודכנים בהכשרתם", טוענים בצבא הבריטי. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית