שימוע בקונגרס האמריקאי בנושא עב״מים: ״חלק מתעשיות הביטחון שותפות סוד״, טענו העדים  

שלושה אנשי צבא לשעבר, חלקם טייסים, נתנו דיווח לקונגרס על הידיעה שלהם לגבי טיפול הפטנגון בעב״מים 

צילום מסך מהדיון בקונגרס

ארצות הברית מסתירה תוכנית ארוכת שנים המאחזרת ומהנדסת לאחור חפצים מעופפים לא מזוהים, כך העיד קצין מודיעין לשעבר של חיל האוויר ביום רביעי בפני הקונגרס. הפנטגון הכחיש את טענותיו. פרסום של AP

שלושה יוצאי צבא בדימוס העידו אתמול (ד), בדיון בבית הנבחרים, על תופעות חריגות לא מזוהות - הידועות בכינוי עב"מים - והזהירו כי התצפיות הן בעיית ביטחון לאומי וכי הממשלה הייתה חשאית מדי לגביהן.

רס"ן בדימוס, דיוויד גרוש, העיד בפני ועדת משנה לפיקוח על בית הנבחרים על מפגשים עם "תופעת אוויר לא מזוהה" - המונח הרשמי של ארה"ב. בעוד שמחקר של כלי טיס או חפצים מסתוריים מעורר לעתים קרובות דיבורים על חייזרים ו"גברים ירוקים קטנים", דמוקרטים ורפובליקנים בשנים האחרונות דחפו למחקר נוסף כעניין בטחוני לאומי בשל החשש שתצפיות שנצפו על ידי טייסים עשויות להיות קשורות לאויבי ארה"ב. 

"הטכנולוגיה איתה התמודדנו הייתה עדיפה בהרבה מכל מה שהיה לנו", אמר פראבור, אחד העדים, טייס לשעבר, על מה שראה ב-2004, כשנשאל מדוע עב״מים הם איום לביטחון לאומי.

אף גורם ממשלתי לא העיד בדיון שהתקיים ביום רביעי. באפריל האחרון, שון קירקפטריק, מנהל המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים של הפנטגון, שהקונגרס יצר כדי להתמקד בחקר עב״מים, אמר לוועדת משנה של הסנאט שממשלת ארה"ב עוקבת אחר 650 מקרים פוטנציאליים של תופעות אוויריות לא מזוהות. קירקפטריק הדגיש כי אין עדויות לחיים מחוץ לכדור הארץ וכי משרדו לא מצא "לא ראיות מהימנות" לחפצים המנוגדים לחוקי הפיזיקה הידועים.

גרוש טען כי לממשלת ארה"ב יש לא רק עב״מים ברשותה, אלא גם את שרידי הטייסים ה"לא אנושיים" לכאורה של כלי הטיס. עם זאת, כאשר הוא נלחץ, הוא הבהיר שזה מה שנאמר לו על ידי אחרים, ואין לו מידע ממקור ראשון. "זה משהו שלא ראיתי בעצמי", אמר.

עוד נטען בדיון, כי תעשיות ביטחון אמריקאיות שותפות סוד בחלק מתקריות העב״מים ושטכנולוגיה מאותן תקריות משותפת עם חלק מתעשיות הביטחון של ארה״ב. 

לצפייה בשימוע המלא 








 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית