ארה״ב: מוצרי אלקטרוניקה יקבלו תו תקן בסייבר

בקרוב, מוצרי אלקטרוניקה יגיעו עם תו תקן בסייבר במטרה ללחוץ על יצרנים 

Photo by nrd on Unsplash

תוכנית U.S. Cyber Trust Mark program של ארה"ב היא תוכנית הסמכה ותיוג אבטחת סייבר חדשה עבור מכשירים המחוברים לאינטרנט, כגון מכשירי בית חכם, שהוכרזה על ידי ממשל ביידן-האריס ב-18 ביולי 2023. 

מטרת התוכנית היא לעזור לצרכנים אמריקאים להבטיח שהם קונים מכשירים חכמים מאובטחים יותר על ידי מתן תווית המציינת שהמכשיר עומד בתקני אבטחת סייבר מסוימים.

תוכנית U.S. Cyber Trust Mark program מפותחת על ידי ועדת התקשורת הפדרלית (FCC) וסוכנויות ממשלתיות אחרות בשיתוף עם בעלי עניין בתעשייה. התוכנית צפויה להקים סט של תקני אבטחת סייבר שמכשירים המחוברים לאינטרנט חייבים לעמוד בהם כדי לקבל את התווית. התקנים צפויים לכסות תחומים כמו הצפנה, הגנת סיסמאות ועדכוני תוכנה.

״כמה יצרני אלקטרוניקה, מכשירי חשמל ומוצרי צריכה גדולים, קמעונאים ואיגודי סחר התחייבו מרצון להגביר את אבטחת הסייבר עבור המוצרים שהם מוכרים. יצרנים וקמעונאים שמודיעים היום על תמיכה והתחייבויות לקידום התוכנית כוללים את אמזון, בסט ביי, גוגל, LG Electronics U.S.A., Logitech וסמסונג אלקטרוניקה״, לשון הודעת הבית הלבן. 

ה-FCC מתכוונת להשתמש בקוד QR המקשר לרישום לאומי של מכשירים מאושרים כדי לספק לצרכנים מידע אבטחה ספציפי ובר-השוואה לגבי מוצרים חכמים אלה. בעבודה עם רגולטורים אחרים ועם משרד המשפטים האמריקני, הנציבות מתכננת להקים אמצעי פיקוח ואכיפה כדי לשמור על האמון בתוכנית.

תוכנית U.S. Cyber Trust Mark program עדיין בפיתוח, ופרטים נוספים על התוכנית צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית