חלל תקשורת: בית המשפט צפוי להחליט על הסכם פריסת חוב האג״ח בחודשיים הקרובים

החברה מבקשת ממשקיעי האג״ח פריסה חדשה של לוח הסילוקין, על מנת שתוכל להמשיך להתקיים

תמונה מתוך מצגת החברה לבורסה

בשנה האחרונה ניסתה חלל תקשורת להגיע להסדר חוב עם המשקיעים בשלוש סדרות האג״ח של החברה. המטרה היא לשנות את לוח הסילוקין של האג״ח, כך שהחברה תוכל להמשיך לתפקד בשנים קדימה. היות ולחברה אין מספיק כסף לפרעון מיידי של סדרות האג״ח, דרישת המשקיעים לפרעון מיידי הייתה מכניסה את החברה לחדלון פרעות, מצב שבו אף אחד לא רוצה, היות והחברה מייצרת תזרים חיובי ויכולה להחזיר את החובות - היא רק צריכה יותר זמן מהמשקיעים. 

כאמור, בשנה האחרונה החברה ניסתה לגבש הסכם בקונצנזוס עם המשקיעים בשלושת הסדרות הללו, ולהגיע לאישור מומחה מטעם בית המשפט בצורה מהירה. אולם, בשל אי הסכמה בין המשקיעים בסדרות השונות, נבצר מהחברה לעשות זאת ולכן היא פונה לבית המשפט, על מנת שיאשר את הסדר החוב (שינוי לוח הסילוקין של האג״ח). 

בית המשפט צפוי למנות מומחה מטעמו שיבחן את ההסדר המוצע, ולאשר אותו. בין שיש קונצנזוס או לא. כאמור, כל הצדדים רוצים בהמשך קיומה של החברה. 

חלק מאי ההסכמה בין המשקיעים בסדרות השונות היא סביב תשלום הריבית. החברה הייתה אמורה לשלם את הריבית, כאשר מתוך שלוש סדרות האג״ח, שתיים מובטחות (טז, יח) ועוד אחת (יז) לא. 

״ההצעה שעמדה על הפרק הייתה, כי תשלומי הריבית האמורים למחזיקי אגרות החוב (סדרות טז' ו- יח') ישולמו מיתרות המזומנים המופקדים בחשבונות הבנק המוגבלים ואילו תשלום הריבית בגין אגרות החוב (סדרה יז') ישולם מיתרות המזומנים הקיימות בחשבון הבנק הכללי של החברה״, נכתב בהודעה לבורסה.

בהפשטה, החברה רצתה לשלם את הריבית מהמקורות הקיימים, ולאחר שבית המשפט יאשר את ההסכם הכולל לפריסה מחדש של לוח הסילוקין על הקרן, החברה תאזן את מקורות התשלום לפי תשלום הריבית בין הסדרות. המשקיעים לא הגיעו בינם לבין עצמם להסכמות סביב הנושא והחברה החליטה ללכת לבית המשפט, בלי תשלום ריבית ובלי קונצזוס. במקרה זה, בית המשפט צפוי לקבוע את ההסכם הכולל על בסיס ההצעה שתגיש לו החברה. 

המשקיעים אישרו את בקשת החברה לא לשלם ריבית, ונתנו להנהלת חלל חודש עד חודשיים לאשר את הסכם פריסת החוב מול בית המשפט. אילולא אישור המשקיעים, אי תשלום הריבית היה מכניס את החברה למצב ״דיפולט״ שהיה גורר סנקציות על פי חוק. המועד האחרון שנתנו המשקיעים לחלל תקשורת לסגור את הנושא הוא ה30.8.2023. 

על פי מצגת החברה לרבעון ראשון 2023, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב- 32.1 מליון דולר, צבר ההזמנות עומד על 233 מליוני דולרים ויתרת המזומנים על 92 מליוני דולרים. לחברה שני לווינים, מתוך ארבעה, שאמורים לסיים את חייהם בשנים 2025 ו-2026. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית