נשיא צרפת נגד החץ-3 באירופה

צרפת רוצה לקדם את התעשייה המקומית במקום לרכוש מארה״ב וישראל 

Ludovic Marin/Pool via REUTERS

חשבתם שעסקה בהיקף 4 מיליארדי דולרים בתחום ההגנה האווירית באירופה, בתקופת משבר כלכלי, לא תמשוך תשומת לב? ובכן, טעיתם. נשיא צרפת, עמנואל מאקרון, יוצא נגד רעיון מערכת הגנה אווירית לאירופה שמקדם קנצלר גרמניה, אולף שולץ. 

גרמניה רוצה מערך הגנה אווירי מבוסס על שלוש שכבות - שכבה תחתונה מערכת גרמנית (IRIS-T), אמצעית אמריקאית (Patriot) ועליונה (Arrow 3), ישראלית. נשיא צרפת מתנגד ומציע חלופה מבוססת, איך לא, על מערכות צרפתיות. הכל זה כסף ויצירת משרות במדינה.

״גרמניה הרגיזה את צרפת באוקטובר כשהכריזה על תוכנית עם 14 בעלות ברית של נאט"ו לרכישת מערכות שמגיעות בחלקן מארה"ב וישראל, במטרה להגן על שטח בעלות הברית מפני התקפות טילים בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה״, כותבים ברויטרס.

״מאז כ-17 מדינות, כולל המדינות הבלטיות, בריטניה וכמה מדינות במזרח אירופה, אשר פנו באופן מסורתי לארה"ב עבור חומרה צבאית, חתמו על מה שמכונה יוזמת Sky Shield.״ 

ביום שני האחרון, אמר מאקרון כי צרפת, בלגיה, קפריסין, אסטוניה והונגריה חתמו על מכתב כוונות לרכישה משותפת של מערכות ההגנה האוויריות הצרפתיות מיסטרל, שנבנו על ידי יצרנית הטילים MBDA. 

"מה שאוקראינה מראה זה שאנחנו יכולים לתת לקייב רק את מה שיש לנו ומייצרים. מה שמגיע ממדינות לא אירופיות פחות ניתן לניהול. זה כפוף ללוחות זמנים, סדרי עדיפויות ולפעמים אפילו אישורים ממדינות שלישיות", הוסיף מאקרון. 

מאקרון אומר שבטווח הארוך לאיחוד האירופי צריכה להיות אוטונומיה אסטרטגית במקום להסתמך על ארצות הברית באמצעות נאט"ו. המפתח לכך יהיה בניית תעשיית הביטחון האירופית וקנייה בתוך האיחוד האירופי. 



 

 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית