האוצר ואינטל הגיעו להסכם על הקמת מפעל חדש בישראל | אינטל טרם הפיצה הודעה לבורסה

במסגרת הסיכומים ניתנה הסכמה עקרונית לתת לחברה מענק לביצוע ההשקעה מתוקף החוק לעידוד השקעות הון בהיקף של 12.8% מגובה ההשקעה | המענק הצפוי יגיע לכ-3 מיליארדי דולרים 

Photo by Brian Kostiuk on Unsplash

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, עדכנו היום (א') את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הכלכלה, ניר ברקת, כי הסתיים בהצלחה המשא ומתן הממושך שנוהל בין חברת אינטל העולמית ודרגי המקצוע באגף התקציבים במשרד האוצר והושגו הסכמות עקרוניות בנוגע לכוונת החברה להשקיע כ-25 מיליארד דולר בהקמת מפעל חדש בקרית גת.

למרות ההודעה של האוצר, אינטל טרם פרסמה הודעה לבורסה בארה״ב. התגובה הרשמית של החברה היא זו: ״לאינטל ישראל תפקיד מכריע בהצלחתה הגלובלית של החברה. כוונתנו להרחיב את יכולת הייצור שלנו בישראל מונעת מתוך המחויבות שלנו לענות על צורכי ייצור עתידיים ולתמוך באסטרטגיית IDM 2.0 של אינטל, ואנו מעריכים את התמיכה המתמשכת של ממשלת ישראל."

על פי האוצר, במסגרת ההשקעה צפויה החברה להעסיק אלפי עובדים נוספים בקרית גת בשכר גבוה מהממוצע בענף העיבוד השבבי. בנוסף, הוסכם להגדיל משמעותית את שיעור המס שתשלם החברה למדינה מ-5% כיום ל-7.5%. במסגרת התחייבויותיה צפויה אינטל לסיים את ההשקעה ולהתחיל את פעילות המפעל עד לשנת 2027 ולהמשיך ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות.

במסגרת הסיכומים ניתנה הסכמה עקרונית לתת לחברה מענק לביצוע ההשקעה מתוקף החוק לעידוד השקעות הון בהיקף של 12.8% מגובה ההשקעה. התחייבויות החברה לעמידה ביעדים מהוות תנאי לצורך קבלת המענק. לאחר ההסכמה העקרונית יחל הליך האישור הפורמלי שצפוי להיערך מספר שבועות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית