מזכירת המדינה לענייני המזרח הקרוב מגיעה וממשלת ישראל מקדמת בנייה ביו״ש ופיתוח שדה גז בעזה 

ברברה ליף, עוזרת מזכירת המדינה לענייני המזרח הקרוב, הגיעה לישראל | בישראל נעים בין לעשות דווקא לאמריקאים לבין התחנפות 

ברברה ליף, עוזרת מזכירת המדינה לענייני המזרח הקרוב, הגיעה לישראל ביום שבת האחרון לפי פרסום של timesofisrael, וממשלת ישראל עושה שרירים ונכנעת ללחצים בו זמנית. 

״עוזרת מזכירת המדינה לענייני המזרח הקרוב, ברברה ליף, תיסע לישראל ולגדה המערבית ב-17-24 ביוני ולירדן ב-24-25 ביוני״, לשון הודעת מחלקת המדינה האמריקאית. 

״בירושלים תפגש עוזרת המזכיר עם ההנהגה המדינית והצבאית הבכירה בישראל כדי לדון בתחומי עניין הדדיים, לרבות הרחבה והעמקה של השתלבות ישראל במזרח התיכון והגבלת התנהגותה מערערת היציבות של איראן.

״ברמאללה, עוזרת השר ליף תיפגש עם מנהיגים פלסטינים בכירים כדי לדון בסוגיות עדיפות ביחסי ארה"ב-פלסטינים, לרבות מאמצי ארה"ב לתמוך בעם הפלסטיני. במהלך ביקורה תיפגש עוזרת המזכירה גם עם החברה האזרחית הישראלית והפלסטינית כאחד.

״בירדן, תיפגש עם בכירים ירדנים כדי לדון בסדרי עדיפויות בילטרליים ואזוריים משותפים.״

העיתונאי ברק רביד כותב בטוויטר כי ״ממשלת ישראל אמורה לאשר החלטה שתעביר את הסמכות לאישור בנייה בהתנחלויות בגדה לשר המתנחלים האולטרה-לאומי סמוטריץ' ותאפשר לו להאיץ באופן דרמטי את תהליך האישור.״ 

העיתונאית כרמל דנגור, כותבת בטוויטר: ״פרסום ראשון: הממשלה צפויה לאשר היום החלטה דרמטית שמקצרת משמעותית את אישור הבנייה ביהודה ושומרון - ותאפשר לבנות הרבה יותר. בניגוד למצב הקיים יותר מ25 שנה.

״במקום ששר הביטחון יאשר כל שלב ושלב בנפרד (לפחות 4 אישורים שונים, בדרך כלל יותר) - סמוטריץ', ולא גלנט, ייתן רק את האישור הראשוני: הרשאה לתכנון.״ 

במקביל, משרד ראש הממשלה הנחה לבצע את פרויקט פיתוח שדה הגז מול עזה. 

״במסגרת התהליכים שמתקיימים בין מדינת ישראל לבין מצרים והרשות הפלשתינית, בדגש על פיתוח הכלכלה הפלשתינית ושמירה על היציבות הביטחונית באזור, הוחלט לקדם את פיתוח שדה הגז מול עזה (GAZA MARIN)״, נכתב בהודעת לשכת רוה״מ.  

״מימוש הפרויקט כפוף לתיאום בין מנגנוני הביטחון ולשיח ישיר עם מצרים בתיאום עם הרש"פ, ולהשלמת עבודת המטה הבין-משרדית שמובלת על-ידי המטה לביטחון לאומי, לצורך שמירת האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל בסוגיה.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית