פרשת מחשב העל של אנבידיה: נתניהו דוחף לבינה מלאכותית וחברת חשמל עושה שרירים

דיווח במאקו: ״חברת החשמל נסוגה מהבטחתה לספק במועד את החשמל הדרוש לחוות השרתים הענקית שאמורה לקום בפארק התעשייה מבוא כרמל״ | הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים': כל הבקשות אושרו בנובמבר 2022

קרדיט צילום: יח"צ קונספט

הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים' האמונה על פארק התעשייה 'מובא כרמל' הודיעה כי קידמה ואישרה פטור מהיטל השבחה להקמת תחנה משנה שתאפשר את הקמת 'מחשב-העל' של חברת ההיי-טק אינבדיה. 

האם המשימה לבנייתו של "מחשב העל" עושה צעד נוסף לעבר הגשמת המטרה? אם תשאלו את יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה "היזרעאלים", שי יזרעאלי, ההליך התכנוני קרוב לסיום.

כידוע, לפני כשבועיים הכריזה חברת אנבידיה (Nvidia) על הקמתו של מחשב העל החזק בישראל ואחד החזקים בעולם שזכה לשם "Israel-1". המחשב העתידי ישמש לפיתוח מערכות בינה מלאכותית בהשקעה של מאות מיליוני דולרים. 

ההצהרה החגיגית של ענקית השבבים הפיכה תקווה ברבים אך בימים האחרונים נודע כי הפרויקט נמצא בסכנה בעקבות עיכוב בהקמת תחנת משנה לאספקת חשמל הדרושה לחוות השרתים הענקית שאמורה לקום בפארק התעשייה מבוא כרמל דבר שהעמיד את כל הפרויקט בסכנה. 

בעקבות הדברים, התייחס יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה שי יזרעאלי ואמר כי "היזרעאלים" האמונים על כל ההליך התכנוני של פארק "מבוא כרמל", קידמו על פי חוק את כל הבקשות שהונחו על שולחנם בנושא כבר מחודש נובמבר אשתקד.

"יתרה מכך", אמר יזרעאלי, "התכנית עמדה בכל התנאים של הוועדה והבקרה המרחבית ואושרה על ידנו ב31.1. אנחנו אף פטרנו את התכנית מהיטל השבחה שכן מדובר בתכנית לצורכי ציבור.

״לפי שעה נדרש תשלום היתר ביוב ולאחריו אני מניח שיינתן היתר לבניית תחנת המשנה שתאפשר את התקדמות הפרויקט. בכל מקרה, נעשה הכל לסייע לקידום התכנית והקמת מחשב העל כאן אצלנו בפארק" אמר יזרעאלי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית