מפעלי מל״טים איראנים ברוסיה: הצפי הוא לייצור 6000 כלים 

הפרסומים בימים האחרונים מצד הבית הלבן אינם חדשים | כבר בחודש ינואר האחרון ביקרה משלחת איראנית באזור התעשייה בו הוקמו המפעלים 

https://youtu.be/oUv41HhLdes

בימים האחרונים פורסמה הערכה של הבית הלבן כי האיראנים הגיעו להסכמה עם הרוסים להקמת מפעלי הרכבת מל״טים בשטח רוסיה. זאת, לצורך תמיכה בצבא הרוסי בפלישה לאוקראינה. המל״טים האיראנים משמשים את רוסיה כנשק Stand Off עיקרי בחודשים האחרונים. האיראנים מספקים לרוסים מל״טים תוקפים החל מאוגוסט 2022 לכל הפחות. 

לאור הפרסומים, ראוי לחזור לחודש ינואר האחרון, עת ה-Wall Street Journal פרסם כי איראן ורוסיה חתמו על הסכם להקמת מתקן לייצור מל״טים בעיר ילאבוגה, רפובליקת טטרסטן, רוסיה, לייצור 6,000 כלים מסוג Shahed-136 ו-Mohajer-6. על פי הדיווח, המשלחת האיראנית ביקרה בעיר ב-5 בינואר 2023, וצפתה ב"אתר ריק" שבו ייבנה מתקן הייצור. 

וידאו שעלה ליו טיוב לפני כ-4 חודשים, חושף, לכאורה, את בניית המפעלים על ידי חברת Alabuga Development. על פי פרסום של isis-online.org, גם הוא מינואר האחרון, עולה כי חברה רוסית בשם Albatross LLC, רוצה גם היא לייצר מל״טים במפעלים אלו עבור הצבא הרוסי. על פי הפרסום, שרשרת האספקה של המל״טים האיראנים והרוסים נסמכת על מרכיבים מערביים. כיצד רוסיה ואיראן מצליחים לרכוש מרכיבים כאלו תחת סנקציות, זו שאלה פתוחה. 

שמו של אזור התעשייה Alabuga כבר עלה בעבר בהקשר תמיכה בצבא הרוסי. בשנת 2011 הטילה ארה״ב סנקציות על חברת ALABUGA-FIBRE באזור תעשייה זה המייצרת סיבי פחמן. החברה מוחזקת על ידי חברת UMATEX JSC שהיא עצמה חלק מתאגדי ביטחוני רוסי בשם Rosatom וגם היא נמצאת תחת סנקציות. החברה עוסקת בייצור חומרים מרוכבים. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית