האם האמירתים ירכשו טילי ספייק עבור צריחים שקנו מספרד? 

צריח Guardian 30 פותח על ידי ESCRIBANO M&E והיה מיועד, בין היתר, למכרז רק״מ ספרדי | עבור המכרז הספרדי התאימו את טיל הספייק לצריח 

https://www.eme-es.com/test-guardian-30-spike-lr2

רשות המכונות וההנדסה הספרדית (EM&E) הודיעה ב-22 במאי כי חתמה על חוזה לאספקת תחנות הנשק שלה Guardian 30 המופעלות מרחוק (ROWSs) לכוחות המזוינים של איחוד האמירויות הערביות.

על פי הפרסום, בתחילת שנה זו נחתמה עסקה המכסה 516 עמדות Guardian 30 לשדרוג רכבים משוריינים של הכוחות המזוינים באיחוד האמירויות על פני תקופה של שלוש שנים, על פי הודעת EM&E שמסרה לג'יינס. שווי החוזה לא נמסר.

כמו גם, לפי ההודעה, נחתמה עסקה עם חברת ההגנה האמירתית International Golden Group במהלך תערוכת IDEX 2023 שהתקיימה באבו דאבי, המכסה הקמת מיזם משותף לייצור ה-Guardian 30 באיחוד האמירויות. ה-Guardian 30s יהיו חמושים בתותחי 30 מ"מ ומקלעי 7.62 מ"מ.

מקורות בתעשייה אמרו לג'יינס כי ה-Guardian 30s יותקנו על רכבי הלחימה Rabdan 8×8 של הכוחות המזוינים של איחוד האמירויות הערביות. בין השנים 1992 עד 2000, הוזמנו כ-600 יחידות כאלו באמירויות. 

Rabdan הוא רכב חי"ר גלגלי 8×8 שפותח על ידי אל ג'סור, מיזם משותף בין Tawazun ו-Otokar UAE, שהיא חברת בת של Otokar הטורקית שנמסר לאמירתים עם צריח רוסי BMP-3. 

צריח Guardian 30 פותח על ידי ESCRIBANO M&E והיה מיועד, בין היתר, למכרז רק״מ ספרדי Dragon 8x8. עבור המכרז הספרדי, החברה שיתפה פעולה עם חברת בת של רפאל בספרד בשם PAP Tecnos, על מנת להתאים את טילי הספייק LR לצריח. 

כעת, כאמור, עולה השאלה האם האמירתים שהחליטו לרכוש את הצריח, יציידו חלק מצי הרק״מ שלהם בטילי ספייק.

ברפאל סירבו להגיב לידיעה . 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית