WWDC 2023: אפל חושפת חידושים בתחום הפרטיות ואבטחת מידע 

בכל שנה אפל פותחת את ועידת המפתחים העולמית שלה עם כמה שעות של הכרזות רצופות

Image Credits: Apple

אפל הכריזה על חידושי הפרטיות והאבטחה האחרונים שלה, כולל עדכונים גדולים לגלישה פרטית ב-Safari, בטיחות תקשורת, מצב נעילה, ותכונות חדשות כגון צ'ק אין, NameDrop והודעות קוליות חיות.

העדכונים לגלישה פרטית ב-Safari מציעים הגנות מתקדמות, כולל בוחר תמונות מוטבע חדש (Photos picker) המאפשר למשתמשים לשתף תמונות ספציפיות עם אפליקציות, תוך שמירה על פרטיות הספרייה שלהם. 

הגנת מעקב קישורים תסיר מידע מכתובות אתרים בהודעות, דואר וגלישה פרטית ב-Safari, ובכך תמנע מעקב אחר משתמשים באתרי אינטרנט. אפל גם מספקת למפתחים מידע נוסף על נוהלי הנתונים של ערכות פיתוח תוכנה (SDK) של צד שלישי, ומאפשרות תוויות מדויקות יותר של פרטיות (Privacy Nutrition Labels).

בטיחות תקשורת, שנועדה להזהיר ילדים מפני עירום בתמונות ובסרטונים, תכסה כעת תוכן וידאו. כל העיבוד לבטיחות תקשורת יתרחש במכשיר, ויבטיח שלא אפל ולא כל צד שלישי תהיה גישה לתוכן.

לשיתוף סיסמאות ומפתחות, משתמשים יכולים ליצור קבוצה ב-iCloud Keychain כדי לשתף ולערוך סיסמאות בצורה מאובטחת. מצב הנעילה מורחב כדי לספק הגנות נוספות מפני תוכנות ריגול מדינתי ונתמך כעת ב-watchOS.

תכונות חדשות כמו צ'ק אין, שנועדו לאפשר לחברים או למשפחה לדעת שמשתמש הגיע ליעדו בבטחה, מוצגות גם כן. למשתמשים תהיה שליטה מלאה עם מי הם משתפים את המידע שלהם ומתי.

NameDrop מציע חוויית AirDrop חדשה המאפשרת למשתמשים לשתף מידע ליצירת קשר ותוכן אחר בצורה מאובטחת דרך חיבור מוצפן. הדואר הקולי בשידור חי מאפשר למשתמשים לראות תמלול חי כאשר מתקשר משאיר הודעה. כל העיבוד מתבצע במכשיר ואינו משותף עם Apple. 

תכונות אלו יהיו זמינות בעדכוני תוכנה חינמיים בסתיו הקרוב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית