סכר מרכזי בדרום אוקראינה נהרס - חשש להצפות במורד נהר דניפרו

הפיקוד המבצעי של אוקראינה אישר את הרס הסכר בפוסט בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, ואמר שהם מעריכים את היקף הנזק ומחשבים אזורים סבירים להצפות

סכר מרכזי בדרום אוקראינה הכבושה בידי רוסיה נהרס בתחילת יום שלישי, מה שגרם לפינויים המוניים וחשש להרס בקנה מידה גדול, כאשר אוקראינה האשימה את מוסקבה בביצוע "רצח אקולוגי".

לתושבים במורד הזרם מסכר נובה קחובה על נהר דניפרו בחרסון נאמר "לעשות כל שביכולתך כדי להציל את חייך", לדברי ראש הממשל הצבאי של מחוז חרסון באוקראינה, כאשר הסרטון הראה מבול מים זורם דרך מפרץ ענק בסכר.

שני סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו את חומת הסכר ההרוסה וזרמים מהירים של מים זורמים החוצה אל הנהר. מספר רב של מבנים בכניסה לסכר ניזוקו אף הם קשות.

הסכר הקריטי של נובה קחובה משתרע על נהר דניפרו, נתיב מים מרכזי העובר בדרום מזרח אוקראינה, וישנן מספר עיירות וערים במורד הזרם, כולל חרסון, עיר של כ-300,000 תושבים לפני פלישת מוסקבה.

הפיקוד המבצעי של אוקראינה אישר את הרס הסכר בפוסט בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, ואמר שהם מעריכים את היקף הנזק ומחשבים אזורים סבירים להצפות.

בעקבות פריצת הסכר, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יקיים ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, על פי אולקסי דנילוב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של המדינה.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית