איראן רוצה להקים ברית ימית להגנה ימית עם מדינות המפרץ 

דובר הצי ה-5 קומנדר טים הוקינס אמר ל-BREAKING DEFENSE: "זה מנוגד להיגיון שאיראן, המדינה מספר אחד היוצרת אי-יציבות באזור המפרץ, תכונן ברית ימית״

mehrnews

צבא ארה"ב סבור כי הודעת איראן על תכנית להקים ברית ימית במפרץ בשיתוף איראן, סעודיה ומדינות במפרץ היא "תכנית המנוגדת להיגיון".

דובר הצי ה-5 קומנדר טים הוקינס אמר ל-BREAKING DEFENSE: "זה מנוגד להיגיון שאיראן, המדינה מספר אחד היוצרת אי-יציבות באזור המפרץ, תכונן ברית ימית כדי להגן על המים שעליהם היא מאיימת". בשנתיים שחלפו תקפה או החרימה איראן 15 כלי שיט במפרץ שהניפו דגלים בין לאומיים.

התקשורת באיראן דיווחה כי מפקד הצי האיראני התבטא ואמר כי איראן, סעודיה, איחוד האמירויות, קטר ובחריין מתכוננות לכונן ברית ימית, שתכלול גם את עירק, הודו ופקיסטן. לא נמסרו פרטים, אך טהרן הבהירה שמדינות האזור משוכנעות שרק באמצעות שת"פ הדדי יובטח ביטחון לאזור. 

בוושינגטון מתייחסים בספק רב לרעיון הברית בראשות איראן, כאשר ברקע מאמצי שיפור הקשרים בין סעודיה לבין ארה"ב, ויש עויינות רבה בין הודו לבין פקיסטן. עוד מזכירים כי בפברואר השנה פרסמו ארה"ב ו"מועצת השת"פ במפרץ" הודעה המגנה את המדיניות האיראנית החותרת לאי-יציבות.

בשבוע שעבר ביצעו כוחות ימיים של הצי ה-5 ושל איחוד האמירויות סיור ימי ממשותף וספינה איראנית עקבה אחר האניות שהשתתפו בסיור. הצי ה-5 הודיע כי זו היתה הזדמנות טובה לתרגל תמרונים בים, קיום קשר במרחב הימי ושת"פ מבצעי. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית