שני מטוסי M-346 ראשונים נחתו במרכז האימון שמנהלת אלביט עבור חיל האוויר היווני

שני מטוסי ה-M-346 הם המטוסים הראשונים מתוך צי של 10 מטוסים הצפויים להימסר ע"י אלביט מערכות במסגרת הסכם בין משרדי ההגנה היווני והישראלי

קרדיט: אלביט 

אירוע מיוחד נערך במרכז הבינלאומי להכשרת טייסים בבסיס 120ATW ב-Kalamata, שבו נציגי ממשלת יוון ומשרד ההגנה, חיל האוויר היווני, כמו גם נציגי משרד הביטחון הישראלי, חיל האוויר הישראלי ואלביט מערכות, קיבלו בברכה את שני מטוסי ה-M-346 הראשונים. מטוסי האימון המודרניים האלו, המותאמים לדרישות של מטוסי קרב מתקדמים, יבצעו את ההכשרות של הדור החדש של חניכי האקדמיה לטייס של חיל האוויר היווני.

שני מטוסי ה-M-346 הם המטוסים הראשונים מתוך צי של 10 מטוסים הצפויים להימסר ע"י אלביט מערכות במסגרת הסכם בין משרדי ההגנה היווני והישראלי להקמת מרכז הכשרות טיסה בינלאומי בבסיס 120ATW בקלמטה. ה

מטוסים מצוידים באוויוניקה מתקדמת הכוללות טכנולוגיות אימון של אלביט מערכות המדמות תרחישי לחימה וטיסה על מנת להביא את חווית האימון של הטייסים לרמה הגבוהה ביותר. צי מטוסי ה-M-346 צפויים לטוס אלפי שעות בשנה.

מטוס ה-M-346, המיוצר על ידי חברת לאונרדו, הוא מטוס אימון דו-מנועי עם בקרות טיסה דיגיטליות לחלוטין ואוויוניקה מתקדמת. 

מערכות האימון של אלביט שיסופקו במסגרת הפרויקט כוללות טכנולוגיה משולבת בקוקפיט המדמה אימון טקטי וכן מערכות אימון קרקעיות המאפשרות תירגול של תרחישי טיסה, הפעלת מערכות ועוד בסביבת אימון בטוחה תוך חיסכון בשעות טיסה. 

מאז השקת מרכז האימון הבינלאומי בשנת 2021, הפרויקט מקדים את לוח הזמנים, כאשר ההתקדמות שהושגה זוכה לשבחים משני משרדי ההגנה של יוון וישראל.

מרכז האימון הבינלאומי היווני נפתח במסגרת הסכם בין ממשלות בסך כ 1.6 מיליארד דולר עם משרד ההגנה הלאומי היווני בשנת 2021. 

כחלק מהסכם זה, אלביט מערכות תספק הכשרה אווירית וקרקעית מקיפה לטייסים, כולל סימולטורי טיסה מהדור החמישי, מטוסי אימון, תחזוקה ותמיכה לאורך תקופה של 22 שנים.

צי מטוסי ה-T-6 זוכה כעת לזמינות לוגיסטית מלאה של 100% הנתמכת על ידי המרכז הלוגיסטי של אלביט שהוקם בבסיס חיל האוויר ומספק תמיכה טכנית שוטפת.

בנוסף, הושלמה בניית מבנה ההדרכה הראשון ובימים אלה מותקנים מאמני הטיסה (הסימולטורים) המתקדמים של אלביט, כמו גם מערכות שליטה ובקרה אווירית.

הפרויקט מבוסס על הניסיון הרב שצברה החברה מתוכניות שונות ברחבי העולם. אלביט מספקת למשרד הביטחון הישראלי מספר מרכזי אימון עבור חיל האוויר הישראלי – כולל גרוב G120, מסוקי בל 206 ו-AW119, צי מטוסי אימון T-6A וצי מטוסי האימון M-346. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית