שר החוץ היפני מודאג מהשת"פ הצבאי המתקדם בין רוסיה לסין

שר החוץ היפני דיבר בכנס של שרי החוץ מאירופה ומאסיה המתקיים בשטוקהולם. לדבריו, המלחמה באוקראינה "הרעידה את ליבת הסדר העולמי״

Eugene Hoshiko/Pool via REUTERS

שר החוץ של יפן יושימסה היאשי מביע דאגה מהשת"פ הצבאי המתקדם בין רוסיה לבין סין באסיה, ולדבריו לא ניתן להפריד בין מצב הביטחון באירופה לבין זה באזור אינדו-פסיפיק מאז פלישת  רוסיה לאוקראינה.

שר החוץ היפני דיבר בכנס של שרי החוץ מאירופה ומאסיה המתקיים בשטוקהולם. לדבריו, המלחמה באוקראינה "הרעידה את ליבת הסדר העולמי, וחובה להתעמת אתה באמצעות אחידות הקהילה הבינלאומית, אחרת ייוצרו אתגרים דומים בחלקי עולם אחרים, והסדר העולמי עלול להתהפך".

סוכנות AP מציינת כי יפן תומכת באוקראינה, בעוד שסין שומרת על נייטרליות, משפרת יחסים עם רוסיה ומאשימה את ארה"ב ואת נאט"ו בהאצת הסכסוך. בעת שראש ממשלת יפן ביקר בקייב אצל זלנסקי, ביקר נשיא סין שי אצל פוטין במוסקווה.

בסוף השבוע תקף שר החוץ היפני את בייג'ין באומרו כי השת"פ הצבאי עם מוסקווה כולל טיסות משותפות של מפציצים של שתי המדינות ותמרונים יימיים משותפים. השר היפני תקף את צפון קוריאה ואמר כי זו "מסלימה פרובוקציות באזור ומשגרת טילים בליסטיים בתדירות ובתצורות חסרות תקדים". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית