פרטים חדשים על טיל אוויר-אוויר חדיש AIM-260

פרוייקט טיל הדור הבא AIM-260 JATM נשמר בסיווג גבוה מאז תחילתו לפני כמה שנים | הטווח שלו גדול ב-160 ק"מ מזה של הטילים הנוכחיים

Photo: U.S. Air Force

חיל האוויר של ארה"ב דיווח לוועדת הכוחות המזויינים של הסנט על הסטטוס של פרוייקט טיל אוויר-אוויר סודי מתקדם, שעשוי להיכנס לשלב ייצור בהמשך השנה.

פרוייקט טיל הדור הבא AIM-260 JATM נשמר בסיווג גבוה מאז תחילתו לפני כמה שנים. מדובר במערכת נשק בעלת משמעות רבה, שתגביר את רמת הקטלניות של חיל האוויר ואת העליונות האווירית מול איומים מורכבים יותר ויותר.

בדבריו בפני ועדת הסנט סקר מזכיר חה"א פרנק קנדל את מצב פרוייקט הטיל, וביקש מהסנטורים לאשר תקציב כדי להגדיל את יכולות הייצור של הטיל מעבר למה שתוכנן בעבר. 

מצפים לקלוט את הטיל זרועות האוויר של הצי, המרינס וחיל האוויר. בשנת 2020 השקיע הצבא 6.5 מיליון דולר כדי להבטיח את הביטחון ואבטחת המידע של פרוייקט הטיל AIM-260.

WAR ZONE דיווח ב-2019 שהצי וחה"א פעלו יחד בשקט לפיתוח טיל א"א חדיש נוכח דאגה משיפור יכולות טילים כאלו של הסינים, PL-15, טיל שטווחו גדול מאלו של האמריקנים. הטיל החדש שמפתחת חברת לוקהיד מרטין מוגדר טיל א"א מעבר לטווח הראייה, שנועד להתמודד עם האיומים המתקדמים ביותר. 

הוא גדול ובעל יכולות מתקדמות מאלו של הטילים הנוכחיים AMRAAM. הטווח שלו גדול ב-160 ק"מ מזה של הטילים הנוכחיים. ומצפים שהטיל החדש יהיה בעל כושר תמרון משופר.

הסברה היא שמטוסי F-22 יהיו הראשונים שיקלטו את הטילים החדשים, אך הם יותאמו גם לחמקנים F-35 ולדגמים המתקדמים ביותר של מטוסי הקרב F-15  ו-F-18 ולמטוס הדור הבא NGAD. 

מפקד חה"א גנרל צ'רלס בראון אמר בסנט שהטיל החדש ימלא תפקיד חשוב בפרוייקט העתידי של שת"פ בין מטוסי קרב לבין מל"טים וכטמ"מים, פרוייקט CCA. נודע כי בטיל החדש יהיו כנראה ערוצי נתונים כפולים וכך יוכל הטיל לקבל עדכוני מטרה באמצע מעופו ולשנות נתיב טיסה בהתאם למטרה חדשה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית