תחשבו שוב על המונח ״רב זירתי״: איראן חושפת ספינת מלחמה עם טילים לטווח 2000 ק״מ 

שאהיד מהדאווי היא ספינת מלחמה כבדה רב תכליתית למבצעים ארוכי טווח. היא שוקלת יותר מ-2,100 טון, אורכה 240 מטר ורוחבה 27 מטר - והיא תצויד בטילי Qadr-474

https://iranpress.com/content/77300/irgc-navy-armed-with-long-range-cruise-missiles-superior-tomahawk

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה של איראן (IRGC) אומר שכלי השיט שלו צוידו בטילי שיוט ימיים תוצרת בית עם טווח של 2,000 קילומטרים. האדמירל אלירזה טנגסירי אמר לסוכנות הידיעות "תסנים" ביום שבת כי הטיל, המכונה Qadr-474, הותקן על ספינת המלחמה Shahid Mahdavi. 

שאהיד מהדאווי היא ספינת מלחמה כבדה רב תכליתית למבצעים ארוכי טווח. היא שוקלת יותר מ-2,100 טון, אורכה 240 מטר ורוחבה 27 מטר.

ספינת המלחמה כבר חמושה בטילי שיוט Abu Mahdi, הכוללים טכנולוגיות חדישות המתאימות ללוחמה אלקטרונית וטווח של למעלה מאלף קילומטרים, וכן טיל נוסף בפיתוח מקומי עם טווח של 750 קילומטרים.

אבו מהדי ושני טילי השיוט האחרים הם חכמים, ניתנים להנחיה ולרדוף אחרי מטרה חדשה לפני הפיצוץ. ניתן לשגר אותם גם מהיבשה כדי לפגוע במטרות ימיות. 

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה אמר עוד כי ספינת מלחמה אחרת, שאהיד סולימאני, הקרויה על שם קאסם סולימאני, צוידה גם היא בטילי שיוט ארוכי טווח Qadr-474. ספינת המלחמה על שם סולימאני צוידה בסוגים שונים של טילים עם טווחים 200, 300 ו-750 קילומטרים, אמר טאנגסירי.

חיל הים של משמרות המהפכה צפוי לקבל ארבע ספינות מסוג שאהיד סולימאני בשנה הקלנדרית האירנית הנוכחית, המסתיימת ב-20 במרץ 2024.

כלי השיט שיצטרפו לצי חיל הים של משמרות המהפכה הם שאהיד סייד שירזי, על שמו של סגן הרמטכ"ל לשעבר של הכוחות המזוינים של איראן, נושאת המטוסים שאהיד באגרי, וספינת המלחמה אבו מהדי אל-מוחנדיס.

ספינת המלחמה האחרונה נקראה על שם סגן ראש יחידות הגיוס העממי בעיראק לשעבר, שנרצח יחד עם סולימאני בתקיפת מזל"ט אמריקאית ליד נמל התעופה של בגדאד בינואר 2020.

ספינת המלחמה הרביעית נקראה על שם ראיס עלי דלווארי, גיבור לאומי גדול ולוחם עצמאות שהוביל את המאבק האנטי-קולוניאלי בדרום איראן, אמר טאנגסירי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית