בריטניה סיפקה טילי שיוט לאוקראינה 

לטילי שיוט ארוכי טווח מסוג Storm Shadow יש טווח של למעלה מ-250 קילומטרים והוא יכול לחמוק ממכ"מ האויב על ידי טיסה בגובה נמוך

By Rept0n1x - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10559236

בריטניה אישרה כי מסרה מספר טילי שיוט ארוכי טווח מסוג Storm Shadow לאוקראינה, על רקע הסלמה של המתיחות עם רוסיה מאז פלישתה לאוקראינה. ל-Storm Shadow, שניתן לשגר ממטוסים, יש טווח של למעלה מ-250 קילומטרים והוא יכול לחמוק ממכ"מ האויב על ידי טיסה בגובה נמוך. הטיל נועד לפגוע במטרות בעלות ערך גבוה כמו מרכזי פיקוד, שדות תעופה, גשרים ובונקרים.

שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס, אמר כי הטילים יתנו לאוקראינה את "הסיכוי הטוב ביותר" להגן על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית מפני תוקפנות רוסית. הוא אמר כי בריטניה קיבלה הבטחות מאוקראינה שהטילים ישמשו רק בגבולות אוקראינה ולא נגד מטרות אזרחיות. הוא גם הזהיר את רוסיה כי התקפות נוספות על התשתית האוקראינית עלולות לגרום לנשק קטלני יותר שיסופק על ידי בריטניה.

ה-Storm Shadow הוא אחד מכלי הנשק המתקדמים ביותר בארסנל של בריטניה והוא שימש בכמה סכסוכים, כולל עיראק, לוב וסוריה. הטיל תואם למטוסים הקיימים של אוקראינה מתקופת ברית המועצות, כמו ה-Su-24 והמיג-29. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית