תערוכת Defea 2023: חברת SpearUAV חושפת את ה-VIPER - רחפן תוקף לכל חייל

החברה מגדירה את ה-VIPER כ"חיל אוויר פרטי" עבור כוחות היבשה וכ"חימוש מרחף" הראשון. לדברי החברה, ה-NINOX 103 היא המערכת המוכחת היחידה בעולם, שכבר ערכה שיגור מלא מתחת למים מצוללת, מעל פני השטח ושיגור אוטומטי מפני הים
 

צילום: איל בוגוסלבסקי

Spear UAV, חברה ביטחונית ישראלית, המפתחת ומייצרת מערכות כטב"מ ותחמושות משוטטות, עם מכירות בישראל וברחבי העולם, מציגה את VIPER - מערכת נשק אווירית אישית לכוחות הקרקע ואת ה-NINOX 103 – כטב"מ משוטט קרקע-אוויר לראשונה ביוון, בתערוכת Defea 2023 המתקיימת כעת באתונה.

החברה מתארת את ה-VIPER כחיל אוויר אישי לחייל הרגיל המבטל את הצורך לבקשת סיוע חיצוני, מחיל האוויר או מיחידת כטב"מים מיוחדת. המערכת קלת-המשקל ובעלת הממדים הקטנים יכולה להינשא בקלות על ידי חייל (ואפילו יותר מאחת). משתמש בודד יכול להפעיל את המערכת בקלות עם מינימום זמן אימון.

ניתן לשגר את ה-Viper באופן מידי, מקפסולה (משגר) מוקשחת. מערכת ה-Viper מבוססת בינה מלאכותית מאפשרת לכל חייל רגיל להפעילה בקלות, לאסוף מודיעין, ובמקרה הצורך אף לתקוף מטרה עם אלגוריתמי ה-ATR המתקדמים שלה. כמספקת יתרון אווירי משמעותי, יכולת הריחוף של ה-Viper מאפשרת תצפית אווירית על מטרות במורכבות של סביבות עירוניות שבהן מטוס רגיל (כנף קבועה) לא יהיה יעיל.

Spear תציג גם את ה-NINOX 103. מערכת זו כבר נפרסה מצוללת מספר רב של פעמים והדגימה בהצלחה את יכולתה לעלות על פני השטח ולשגר את עצמה באופן אוטונומי, מה שמאפשר ממד חדש ללוחמה תת-מימית. יתר על כן, המערכת מעבירה זרם וידאו בזמן-אמת לצוללת, כמו גם ל"לקוחות" אחרים, הודות לטכנולוגיית P2MP המשולבת במערכת.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית