לגלות צוללות רוסיות: תעשייה אווירית ו-ATLAS ELEKTRONIK ישווקו כצב״מ לשוק האירופאי

הפלישה לאוקראינה העלתה את רף החרדה באירופה מהאיום הרוסי | הפתרון יאפשר גילוי צוללות בעומקים שעד כה שימשו להתחמקות 

תמונה: תעשייה אווירית 

״אתה יכול לברוח, אך אינך יכול להתחבא״, אומר המשפט המפורסם המיוחס למתאגרף ג'ו לואיס. בפראפרזה לזירה התת ימית של 2023, התעשייה האווירית הישראלית (IAI) וחברת ATLAS ELEKTRONIK מגרמניה חושפות פתרון שצפוי לגלות צוללות גם בעומקים שעד כה שימשו לתמרוני התחמקות ממכ״מ. 

כאמור, תעשייה אווירית וחברת ATLAS ELEKTRONIK, חברת בת של thyssenkrupp Marine Systems, השיקו רשמית את הפיתוח המשותף האחרון שלהן למשימות לוחמה נגד צוללות (ASW) בכנס והתערוכת טכנולוגיית ההגנה התת-ימית (UDT) ברוסטוק, גרמניה. 

בטקס חגיגי בביתן התערוכה של אלתא חשפו אייל שפירא, סגן נשיא ומנכ"ל החטיבה להגנה אווירית ומערכות ימיות של אלתא, ומיכאל אוזגובסקי, מנכ"ל ATLAS ELEKTRONIK, את הפיתוח המשותף.

הפלטפורמה המשותפת מבוססת על הפלטפורמה התת-מימית האוטונומית BlueWhale של אלתא. המערכת משלבת מערך סונאר פאסיבי נגרר של ATLAS ELEKTRONIK. בניגוד לסונרים נגררים קיימים, המערכת המשולבת יכולה לתפקד בעומקים שצוללות ניצלו באופן מסורתי כדי להימנע מגילוי. משדר של ATLAS, הנפרס מכלי שיט צף, מאפשר לכצב״מ BlueWhale לבצע מיקום בי-סטטי ומעקב אחר צוללות.

אוזגובסקי, מנכ"ל ATLAS ELEKTRONIK, הדגיש את השותפות המצוינת בין שתי החברות המתפרשת על פני עשרות שנים: "הפיתוח המשותף של ה- BlueWhale ASW מדגים שוב את שיתוף הפעולה רב השנים והאמון בין התעשייה הימית הגרמנית והישראלית.״

אייל שפירא, סמנכ"ל ומנכ"ל חטיבת הגנה אווירית ומערכות ים באלתא: "פיתוח משותף חדש זה הוא תוצאה של מערכת היחסים ההדוקה בין התעשייה האווירית ELTA ו-ATLAS, ובין גרמניה וישראל.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית