״אם מישהו מנסה לנתק לך את ערוצי התקשורת, אתה חייב להיות מוכן להגיע לשם מהר ובזמן״

חיל המארינס האמריקאי מתריע: אם תקצצו לנו את כמות כלי השיט - לא נוכל לספק ביטחון ראוי באזור הפסיפיק

U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Peter Burghart

המרינס דרשים 31 ספינות אמפיביות גדולות לפינוי אזרחים אמריקניים מאזורי סכנה, אך הפנטגון מתנגד ומאיים להקטין את הצי

מאות אזרחים אמריקניים שנלכדו בקרבות בסודן נזקקו לפינוי, אך חיל המרינס, שזה אחד מתפקידיו, לא יכול היה לעזור. לצי ולמרינס יש "קבוצת כוננות אמפיבית" ולמרינס יש כוח מיוחד של 2,300 לוחמים על שלוש ספינות אמפיביות שתפקידם לפנות אזרחים אמריקניים מאזורי סכנה.

כאשר גברה הלחימה בסודן נאלץ הפנטגון להסתמך על רחפנים שעקבו אחר האמריקניים המפונים שעשו ברכב דרך של 500 מייל מחרטום לפורט סודן, והפנטגון שלח אניית אספקה מיוחדת כדי לפנותם לג'דה, סעודיה.

באותם ימים בדיוק נערך מול בסיס המרינס לה-ז'ן בצפון קרוליינה תרגיל סימולציה של פינוי אזרחים, כמו בסודן, אך הכוח הזה לא נשלח לסודן כיוון שאיננו מוסמך לפעול מעבר לים.

דפנס ניוז מסביר את הסיבה: לכוח המשימה הזה אין די ספינות אמפיביות ייעודיות לביצוע פינוי מאזור סכנה. המרינס דורשים מהקונגרס 31 ספינות אמפיביות גדולות, אך הפנטגון מתנגד. גנרל רוג'ר טרנר, ממפקדי המרינס, אמר שהכוח אינו מצוייד בכלי שיט אמפיביים בכמות מספקת כדי להגיב על מצבים כמו בסודן. מפקדי המרינס לא יכלו לשלוח צוותים לטורקיה ולסוריה כדי להושיט סיוע לנפגעי רעש האדמה.

לצי האמריקני יש כיום 31 ספינות אמפיביות, אך הפנטגון מאיים להקטין את מספרן בשנת הכספים 2024. בחודש יוני צפוי הפנטגון להשלים מחקר יסודי בשאלה אם להמשיך לבנות כלי שיט אמפיביים ואלו יכולות יש להעניק להן. ההחלטה תקבע אם המרינס יוכלו לבצע משימות בינלאומיות של אזרחים או נפגעי אסונות טבע. 

סגן מפקד המרינס גנרל אריק סמית אמר שהפנטגון מספק לכוחותיו באזור האוקיאנוס השקט אמצעי תובלה אווירית. הגנרל הזהיר כי המרינס ייאלצו להקטין פעילות סיורים באזור הפסיפיק אם הצי יקטן משמעותית.

"אם אזרחים אמריקניים בחו"ל ימצאו עצמם בסביבת אלימות או הפיכה, הם יוכלו רק לקוות שיחידות הפינוי יגיעו אליהם במהירות. אם אתה מפקד יחידה בזירת לחימה ומישהו מנסה לנתק לך את ערוצי התקשורת, אתה חייב להיות מוכן להגיע לשם מהר ובזמן", אמר סגן מפקד המרינס. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית