איטליה רוצה צי של עשרה מטוסי משימה והתרעה

מדובר בהזמנת מטוסים מסוג זה שביצעה איטליה לפני כשנה וכעת ממתינים לאישור אמריקאי להסבת המטוסים

By Owen65 - Flickr: RSAF Gulfstream/IAI G550 CAEW (Conformal Airborne Early Warning), CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=22771562

בשנת 2012 רכשה איטליה שני מטוסי משימה מתעשייה אווירית ומאז התאבון לעוד מטוסי משימה גדל. לפי פרסום עדכני, איטליה רוצה להגיע לעשרה מטוסי משימה בתמהיל של לוחמה אלקטרונית והתרעה מוקדמת. 

על פי פרסום של defensenews, חיל האוויר האיטלקי מתכנן להסב שני מטוסי מנהלים גאלפסטרים G550 למטוסי לוחמה אלקטרונית. עוד ארבעה מטוסים מסוג זה יוסבו בעתיד לתצורה של מטוסי התראה מוקדמת. 

מדובר בהזמנת מטוסים מסוג זה שביצעה איטליה לפני כשנה וכעת ממתינים לאישור אמריקאי להסבת המטוסים. כך לפי מפקד חיל האוויר האיטלקי גנרל לוקה גורטי. אם יתקבל האישור, ההסבה תבוצע על ידי חברת L3Harris Technologies. 

בארה"ב בוחנים עתה את הביצועים של דגם מטוס המנהלים בתוצרת תקיפה אלקטרונית. במטוסים אלחו מותקן ציוד אלקטרוני רב ומגוון כפי שהיה בעבר במטוסי הביון EC-130 H, אולם אלו מטוסים ישנים יחסית, ומטוסי גאלפסטרים עדיפים מבחינת מהירות ורום טיסה.

המשימה העיקרית של מטוסי תקיפה אלקטרונית היא לשתק תקשורת מערכות שו"ב של האויב, שידורי מכ"ם ומערכות ניווט של האויב. עתה צפוי חיל האוויר האיטלקי לקבל מארה"ב חומרים על ביצועי מטוסי המנהלים המוסבים למטוסי אלקטרוניקה צבאיים.

בחיל האוויר הישראלי פועלים מטוסי 'נחשון שביט' ו'נחשון עיטם' לאיסוף מודיעין ובקרה, והם מבוססי מטוס המנהלים גאלפסטרים. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית