נתניהו: גלנט נשאר שר הביטחון

"היו מחלוקות, אפילו קשות, בינינו. אני שם את זה מאחורינו״ | משטר אסד ש"ישלם מחיר כבד אם יתקוף את ישראל" | יו״ש: "הגברנו כוחות, סיכלנו פיגועים רבים. חוסלו עשרות מחבלים״

סטילס: חיים צח, לע״מ

"המדינה שלנו תחת מתקפת טרור", הכריז אמש ראש הממשלה נתניהו, והודיע שהוא משאיר בתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט, ולראשונה משמיע איומים נגד משטר אסד ש"ישלם מחיר כבד אם יתקוף את ישראל".

במסיבת עיתונאים הודיע אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא ושר הביטחון יואב גלנט עובדים יחד בימים אלו סביב השעון, "היו מחלוקות, אפילו קשות, בינינו. אני שם את זה מאחורינו. החלטתי שגלנט נשאר בתפקידו והוא ממשיך בתפקידו". 

אשר לחזית הסורית אמר נתניהו: "תקפנו מטרות איראניות בסוריה וגם מטרות של המשטר הסורי. משטר אסד ישלם מחיר כבד אם יתקוף את ישראל". נתניהו הוסיף כי ישראל תקפה מטרות של חיזבאללה ומטרות של חמאס בלבנון, "ולא נאפשר הקמת תשתית טרור של חמאס בלבנון".

אשר למצב ביו"ש אמר נתניהו כי "יש התרעות רבות", כוחות הביטחון  ביצעו מעצרים רבים, "הגברנו כוחות, סיכלנו פיגועים רבים. חוסלו עשרות מחבלים. נבוא חשבון עם כל המחבלים, איש לא יינקה".

נתניהו אמר שאויבי ישראל פירשו את תופעות הסרבנות כחולשה ופגיעה בחוסן הלאומי. "האויבים שומעים ורואים ומאמינים שיוכלו לנו מלבנון, מסוריה ומעזה". נתניהו אמר כי "עכשיו זה באחריות שלי, אינני פועל בפזיזות, אלא בתקיפות, בנחישות ובאחריות. נהדוף את הסכנות ונוכל לאויביינו".

לדברי ראש הממשלה משמר לאומי הוא "דבר יסודי, רעיון שנבדק באופן יסודי, המדינה זקוקה לו. זו לא מיליציה אלא גוף ביטחוני הכפוף לאחד מגופי הביטחון". 

ראש הממשלה הודיע שממשלתו תבצע תיקונים במערכת המשפטית כדי להחזיר לה את האיזון. "לא תהיה מדינת הלכה, נעגן זכויות יסוד, זכויות הפרט, זכויות נשים ולהט"בים".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית