מתיחות בין סין לטייוואן: תרגיל סיני מדמה פלישה לאי 

פיקוד מזרח של צבא סין פרסם סרטון אנימציה של דימוי התקיפה, בו נראים שיגור טילים מהיבשה, מהים ומהאוויר ושריפות שנוצרו מפגיעת הטילים

http://www.mod.gov.cn

משרד ההגנה בטייפיי דיווח על עשרות מטוסי קרב סיניים, יותר מ-70, שביצעו גיחות סביב טייוואן ומעל שטחה, וכי צבא טייוואן עוקב אחר תנועות סוללות טילים סיניות.

סין הודיעה על שלושה ימי תמרונים צבאיים סביב האי בהשתתפות יחידות צבא שונות, וכי כבר בוצעו סימולציות של תקיפת מטרות איכות בטייוואן. 

פיקוד מזרח של צבא סין פרסם סרטון אנימציה של דימוי התקיפה, בו נראים שיגור טילים מהיבשה, מהים ומהאוויר ושריפות שנוצרו מפגיעת הטילים.

משרד ההגנה בטייפיי מסר שבתרגיל הסיני משתתפים 71 מטוסי קרב, כולל סוחוי SU-30 ומפציצי H-6 וכן 11 כלי שיט של הצי הסיני, כולם סביב האי. נושאת המטוסים של הצי הסיני "שאנדונג" נמצאת במרחק של 400 מייל ימי מחופי טייוואן.

שגרירות ארה"ב בטייפיי הודיעה שארה"ב עוקבת מקרוב אחר התמרונים הסיניים. ערוצי התקשורת בין בייג'ין לבין וושינגטון פתוחים, נאמר בהודעת ארה"ב, הקוראת למתינות, לריסון ולאי שינוי הסטטוס קוו.

משרד ההגנה של טייוואן פרסם מפה ועליה סימון של כלי השיט וכלי הטיס הסיניים סביב האי. הסינים הודיעו שהמטוסים בתרגיל נושאים תחמושת חיה, וגם טייפיי הודיעה שמטוסיה נושאים חימוש חי כאשר הם עוקבים אחר חדירות סיניות לתחומי טייוואן. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית