מתקפת סייבר נגד דואר ישראל: משרד התקשורת - ״מערכות בנק הדואר נפרדות מרשת הדואר״

״לקוחות יקרים, בהמשך למתקפת הסייבר על רשת הדואר שזוהתה בערב החג, נקטנו מספר פעולות יזומות הכרחיות במערכות החברה על מנת לטפל באירוע ולמנוע סיכונים״, הודעת דואר ישראל 

bigstock

״לקוחות יקרים, בהמשך למתקפת הסייבר על רשת הדואר שזוהתה בערב החג, נקטנו מספר פעולות יזומות הכרחיות במערכות החברה על מנת לטפל באירוע ולמנוע סיכונים. האירוע מנוהל על ידי צוותי מומחים ובליווי מלא של מערך הסייבר הלאומי״, נכתב באתר דואר ישראל. 

״כתוצאה מכך בשלב זה חלק משירותי הדואר אינם זמינים ובהם יכולת משלוח דבר דואר מכל סוג לחו"ל. אנו מתנצלים על אי הנוחות ופועלים מסביב לשעון להחזרת כלל השירותים לזמינות מלאה. בנסיבות אלו מבקשים לקבל את הבנתכם וסובלנותכם, בברכת חג שמח דואר ישראל.״ 

באתר הדואר רשומים כלל השירותים שאינם עובדים בשל מתקפת הסייבר. ביניהם, תשלומים לגופים ממשלתיים, אין אפשרות לבצע מסירת ת"ז, שיבושים במסירת  דברי דואר, פעילות השליחים מושבתת. 

משרד התקשורת הוציא הבהרה מטעמו: "לאחר זיהוי ניסיון התקיפה ביום שלישי הושבתו באופן יזום שירותי דואר מסוימים והם מוחזרים באופן מבוקר ומאובטח ובהתאם להערכות מצב שהמשרד מקיים עם מערך הסייבר הלאומי וחברת הדואר. יצוין כי מערכות בנק הדואר נפרדות מרשת הדואר ולא הושפעו מהאירוע. משרד התקשורת ימשיך לעקוב באופן הדוק על הנעשה עד לחזרה לשגרה מלאה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית