דיווח: משרד המסחר האמריקני שוקל צעדים נוספים נגד קספרסקי

על פי הפרסום העדכני, הממשל הגביר את החקירה שלו סביב קספרסקי בשל שיקולי ביטחון לאומי | מגבלות שימוש במוצרי החברה בארה״ב קיימות ממרץ 2022

bigstock

במרץ 2022, לפני כשנה, קבעה הרשות האמריקאית לתקשורת (המקבילה למשרד התקשורת בארץ), כי אין להשתמש במוצרי קספרסקי בארגונים פדרלים. 

כעת, משרד המסחר האמריקני שוקל פעולת אכיפה נוספות נגד חברת אבטחת הסייבר הרוסית קספרסקי, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" ביום שישי וציטט אנשים שמכירים את הנושא.

על פי הפרסום העדכני, הממשל הגביר את החקירה שלו סביב קספרסקי בשנה שעברה בשל שיקולי ביטחון לאומי, כאשר החששות גברו מפני מתקפות סייבר רוסיות לאחר פלישת מוסקבה לאוקראינה. כך לפי פרסום של רויטרס

לשכת התעשייה והביטחון של משרד המסחר האמריקאי, כאשר התבקשה להגיב על הדיווח, אמרה כי היא אינה מגיבה על פעולות פוטנציאליות. 

המחלקה "מחויבת להפעיל באופן מלא את רשויותיה כדי להגן על הנתונים הרגישים של האמריקאים, ולעבוד עם הקונגרס כדי להסתגל לסיכונים המתפתחים", נכתב.

מעבדות קספרסקי לא הגיבה מיד לבקשה של רויטרס.

פעולת האכיפה המדווחת על קספרסקי באה בעקבות חקיקה חדשה בארה"ב שתאפשר לבית הלבן לאסור על TikTok, בבעלות סינית, או טכנולוגיות אחרות המהוות סיכון ביטחוני לאומי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית