לווין התצפית הויאטנמי: לוקהיד מרטין מתחרה בתעשייה אווירית 

מכרז לווין התצפית הויאטנמי, VNREDSat-2, מייצר כותרות בחודשים האחרונים. המתחרות: ישראל, צרפת וארה״ב

Emmanuel Macron recoit Pham Minh Chinh Premier Ministre de la Republique du Vietnam au Palais de l Elysee / Credit: Jonathan Rebboah / Panoramic - Via Reuters Connect

במהלך שהותם בווייטנאם במרץ האחרון, כאורחים נכבדים של משלחת הסחר האמריקאית הגדולה ביותר שביקרה במדינה, נציגי לוקהיד מרטין ערכו מספר פגישות ברמה גבוהה עם משרד ההגנה של המדינה. 

על פי פרסום של intelligenceonline, האורחים נפגשו עם ראשי יחידת המודיעין הצבאית של המשרד, ועם קבוצת Vietnam Posts and Telecommunications, האחראית על המשא ומתן סביב לוויינים. 

קבוצת ההגנה האמריקאית והמארחים הווייטנאמיים שלה דנו בעיקר בתוכנית לווייני התקשורת של הממשלה VINASAT ובלוויין התצפית VNREDSat.

לפי הפרסום, עד כה, ויאטנם הדירה מתמודדים אמריקאים מהמכרז לאספקת לוויין התצפית VNREDSat-2, בעיקר מסיבות גיאופוליטיות. במקום זאת, היא העדיפה פתרון צרפתי או הצעה ישראלית. 

״לאחר תחרות בין איירבוס הצרפתית ל-Thales Alenia Space, נדחתה הצעת קבוצת איירבוס. גם התפוצצות פרשת אשת העסקים Nguyen Thi Thanh Nhan, צמצמה את האפשרויות של האנוי״, כך לפי הפרסום. אירוע שעל פי הערכת הכותבים, פגע בסיכויי ההצעה הישראלית. 

״לוקהיד מרטין חיזרה גם אחרי VNPT והמנכ"ל To Dung Thai, כמו גם אחרי שר המידע והתקשורת נגוין מאן הונג, שניהל בעבר את Viettel. הקבוצה האמריקאית סיפקה שני לווייני תקשורת עבור תוכנית VINASAT והיא מעוניינת לבנות את השלישי.״, לפי הפרסום.  

״זה מעמיד אותה בתחרות עם Thales Alenia Space, שחתמה על הסכם עקרוני עם VNPT במהלך ביקורו של ראש הממשלה פאם מין צ'ין בפריז בנובמבר 2021.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית