"עוברים ידע והשפעה": באיחוד האירופי לא מרוצים מעסקה בין אסטוניה לתאגיד אמירתי

תאגיד אמירתי רכש את חברת הרובוטיקה האסטונית MILREM | דובר מועצת האיחוד האירופי: ״שינויים העלולים לפגוע באינטרסים הביטחוניים והצבאיים של האיחוד והמדינות החברות בו"

מועצת השוק האירופי חוקרת את פרטי העסקה שבה השתלט תאגיד של איחוד האמירויות על החברה האסטונית  MILREM העוסקת ברובוטיקה צבאית. 

דפנס ניוז מדווח שבאיחוד האירופי הובעה דאגה מכך שאינטרסים ביטחוניים אירופיים עוברים לרשות אנשי עסקים וממשלות שמחוץ לאיחוד בצורות של העברה ידע והשפעה. חברת מילרם מאסטוניה מובילה פרוייקט שאמור לתכן ולהפעיל ארכיטקטורה של כלי רכב צבאיים רובוטיים עבור מדינות האיחוד האירופי, פרוייקט IMUGS.

תאגיד האמירויות  EDGE GROUP רכש בחודש שעבר את רוב מניות השליטה בחברה האסטונית כשהמטרה היתה הרחבת היקף הפעילות של החברה, בעיקר בצפון אירופה. 

דובר מועצת האיחוד האירופי אמר כי "ההליך המקובל בחברות שזוכות למענקים מטעם האיחוד האירופי קובע שמועצת האיחוד רשאית לדון בשינויי בעלות מסוג זה, שינויים העלולים לפגוע באינטרסים הביטחוניים והצבאיים של האיחוד והמדינות החברות בו".

עוד מסר דובר האיחוד האירופי שנודע להם על העסקה בין איחוד האמירויות לבין אסטוניה רק באחרונה, וגם למשרד ההגנה של אסטוניה נמסר המידע ברגע האחרון. גורמי תעשיה באירופה מוסרים כי יש חברות דפנס גדולות באירופה שרואות בתאגיד EDGE  מאיחוד האמירויות מנוף לקידום עסקים בשווקים רבים במדינות ערביות.

בבריסל מודים שהאיחוד האירופי יהיה חייב לתקן או לשנות חוקים כך שיהיה ברור לכל חברה מהן גבולות השת"פ עם חברות שאינן בתחומי יבשת אירופה והאיחוד האירופי. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית