לקראת 50 שנים למלחמת יום הכיפורים: עמותת ברק של חטיבת 188 יוצאת בגיוס המונים 

לעמותה המחודשת של חטיבה 188 יש שתי מטרות עיקריות לשנה הקרובה. שיקום מכלול מורשת הנצחה ושיפור רווחת הלוחמים 

קרדיט: עמותת ברק 188

בחודשים האחרונים החלה לשוב ולפעול עמותת ברק של חטיבת השיריון 188. העמותה שבה לפעול ולהתניע פעילות שמטרתה חיזוק הקשר עם יוצאי היחידה על כלל שנותיה, למען שימור מורשת החטיבה. 

בעוד העמותה נוסדה לפני מספר שנים, בשנים האחרונות כמעט ולא בוצעה פעילות במסגרתה ומח״ט החטיבה, אל״מ רועי סבירסקי, לקח את הנושא כפרויקט אישי בניהולו, יחד עם פיקוד החטיבה ועם ועד מנהל אקטיבי וחזק של העמותה המתחדשת.

במסגרת הפעילות, התנהל בשבועות האחרונים מפגש מח״טים של החטיבה לדורותיה. הגיעו למפגש 17 מח״טים, מתקופות שונות, כאשר ברקע, מתכוננת החטיבה לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים. אלו בין הקוראים שראו את הסדרה הישראלית ״שעת נעילה״, סביר להניח יודעים שהסדרה התבססה גם על סיפורה של חטיבת 188 במלחמה. אלו שלא ידעו, יודעים כעת. 

בפעילות נוספת, גם היא בשבועות האחרונים, יזמה החטיבה מפגש אנשי מטה של החטיבה, אלו של היום ואלו של שנת 73. דיברו על אתגרים, יצאו לשטח לנקודות בהן נלחמה החטיבה ביום הכיפורים, כאשר הותיקים מסבירים לצעירים את החוויות שלהם מהמלחמה, כאנשי מטה, שמצאו עצמם בלחימה אקטיבית. 

לעמותה המחודשת של חטיבה 188 יש שתי מטרות עיקריות לשנה הקרובה. שיקום מכלול מורשת הנצחה בעלות של כשני מליון ש״ח. המכלול לא טופל או שודרג בשלושים השנים האחרונות. שמירת המורשת מטרתה, בין היתר, לחזק את הקשר עם המשפחות השכולות ולוחמי העבר של החטיבה.

מטרה שניה היא שיפור רווחת לוחמי החטיבה. אמנם החטיבה מקבלת כספים למטרה זו מפרויקט אמץ לוחם, אך כספים אלו לא נועדו לשימוש לצורך גיבוש דרג הקצונה ואינם מספיקים גם לצורך הבסיסי של שיפור רווחת הפרט של הלוחמים. 

אחת ממטרות העמותה העיקריות היא לגייס כספים באמצעות קמפיין גיוס המונים שצפוי להתחיל בקרוב. כלל כספי הגיוס יושקעו בפעילויות שימור המורשת ורווחת הלוחמים. לצורך ניהול הקהילה, פתחה העמותה דף בפייסבוק המרכז את פעילותה באופן שקוף. 

לקראת שנת ה-50 של המלחמה, יוזמים בחטיבה אירוע מתוקשר הכולל מלחמה וירטואלית, בסימולטור שנבנה במיוחד לאירוע, בין חטיבה 188 לצבא הסורי. אירוע בו ינהלו את המלחמה מהצד הישראלי לוחמים בסדיר יחד עם ותיקי החטיבה. את הצבא הסורי ישחק המחשב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית