משטרת יוון עצרה שני מחבלים ממוצא פקיסטני שתכננו פיגועי טרור במטרות יהודיות באתונה - ההישג מיוחס למוסד הישראלי

את המעצרים ביצעו היחידה למלחמה בטרור של המשטרה ושרות המודיעין הלאומי | על פי משרד ראש הממשלה, המוסד סייע בפריסה מודיעינית של התשתית לזיהוי האיום 

צילום: רועי אברהם

משטרת יוון עצרה שני מחבלים שתכננו פיגועי טרור ביוון, כולל לפחות פיגוע אחד נגד מטרה יהודית, כדי לגרום להרג המוני. המוסד הישראלי מתייחס לפרשייה ביוון בחומרה, מייחס אותה לאיראן ומודה שסייע בחקר תשתית המחבלים. 

משטרת אתונה ונציגי הממשל מסרו ששני החשודים היו חלק מרשת טרור שמחוץ ליוון, והם מוחזקים במטה משטרת אתונה. מקור ממשלתי מסר לסוכנות הידיעות AP שהשניים הם ממוצא פקיסטני, וכי אחת המטרות שלהם היתה מסעדה יהודית במרכז אתונה.

את המעצרים ביצעו היחידה למלחמה בטרור של המשטרה ושרות המודיעין הלאומי, שקיבלו סיוע  מ"ארגון מודיעין זר שלא זוהה". לדברי המשטרה, המחבלים בחרו מטרה "בעלת סמליות חשובה", וכבר ערכו הכנות אחרונות לקראת ביצוע.

משרד ראש הממשלה פרסם אמש הודעה בשם המוסד, בה נאמר כי הפרשייה ביוון היא חמורה, ניסיון נוסף של איראן לקדם טרור נגד יעדים ישראליים ויהודיים בחו"ל. על פי ההודעה, המוסד סייע בפריסה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. נטען שהתשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת  מאיראן וחוצה מדינות רבות.

בהודעת משטרת יוון נאמר כי  "המטרה היתה לגרום לאובדן אזרחים חפים מפשע, לפגוע בביטחון המדינה ומוסדותיה ולפגוע ביחסים הבינלאומיים של יוון", נאמר בהודעת המשטרה, "המעצרים  מעידים על מאמצי השלטונות לשמור על כוננות גבוהה לטובת האזרחים היווניים ואורחי המדינה". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית