חלל תקשורת: מינוי ממונה מטעם בעלי האג״ח והתנגדות למדיניות תגמול בכירים

חלל תקשורת הוכרזה כ״עסק חי״ בדוחות של רבעון שלישי לשנת 2022, כאשר בימים האחרונים מונה ממונה לניהול מו״מ בין החברה למחזיקי האג״ח

באדיבות חלל-תקשורת

״להווי ידוע כי החברה מצויה בתקופה מאתגרת מבחינה כלכלית, ואף נרשמה בדוחותיה הכספיים "הערת עסק חי". כמו כן, בין החברה לבין כלל סדרות אגרות החוב שלה מתנהלים בימים אלה מגעים בניסיון לגבש הסדר חוב.״, נכתב במכתב שכתבו בעלי האג״ח המיוצגים על ידי עו״ד כספי ושות׳

אזכיר כי כבר בדו״ח הרבעון השלישי לשנת 2022, נכתב כי חלל תקשורת תחת הערת ״עסק חי״. ״בשל הפניית תשומת לב הכלולה בדוח ה סקירה של רואה החשבון למועד הדוח הכוללת הפניית תשומת לב בדבר ספקות משמעותיים להמשך פעילותו של התאגיד כעסק חי ,וכן בשל גרעון בהון החוזר בהיקף של כ-267 מיליון דולר הנובע בעיקרו מסיווג אגרות החוב לזמן קצר״, נכתב בדו״ח שפורסם בחודש בנובמבר 2022. 

נציגי בעלי האג״ח מתריעים כי: ״על מדיניות התגמול של החברה לשקף ולהביא בחשבון עובדות מהותיות אלה, וזאת לא רק ביחס לדירקטוריון החברה, אלא גם - ואף בעיקר - ביחס למדיניות הנוגעת לשכרם ותגמולם של נושאי המשרה, ההנהלה הבכירה, בעלי תפקיד אחרים בחברה ועובדי החברה.

״בהתאם, מרשינו מצפים כי בתקופה מאתגרת זאת יינתן משקל מהותי למצבה הפיננסי של החברה בשיקולי הדירקטוריון, בבואו לאשר מענקים בגין שנת 2022.

״למרבה הצער, מדיניות התגמול המשתקפת מהדיווחים המיידיים האמורים אינה עולה בקנה אחר עם האמור לעיל , ואינה תואמת את מצבה של החברה. כך, בין היתר ומבלי למצות, מדיניות התגמול צריכה לכלול הקטנה משמעותית של לפחות 50 אחוזים בתקרות השכר ובתקרות המענקים השונים (מענקים, בונוסים, מענקי פרישה וכדומה), באופן שיביא לצמצום ממשי בכלל הוצאות החברה בעתיד הקרוב.״ 

בנוסף, מבקשים בעלי האג״ח כי על החברה לקבוע יעדים ברורים לצמצום כלל הוצאותיה, ובכלל זה צמצום התגמולים הנזכרים לעיל. 

מכתב בעלי האג״ח מגיע ימים אחדים לאחר דיווח אחר לבורסה מטעם חלל תקשורת, לגבי מינוי מומחה מוסכם להידברות בין הנהלת החברה למחזיקי האג״ח. על פי הדיווח, מונה לנושא רזניק פז נבו נאמנויות בע"מ. 

פניתי למשרד רזניק פז נבו נאמנויות בע"מ במטרה להבין איזה הסכם מקודם בין הצדדים (רה-פייננס, שינוי קובננטים, פריסת חוב). למרות פניותיי, הממונה מטעם בית המשפט טרם החזיר תגובה. היועמ״ש של חלל תקשורת הפנה אותי לממונה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית