לראשונה: משרד הביטחון ירכוש אחזקה אזרחית מרפאל לעמדות נשק בספינות חיל הים

זו הפעם הראשונה שמערך מבצעי של זרוע הים עובר לאחזקה אזרחית | ההסכם שיתפרס על פני 20 שנים, יכלול שירותי אחזקה של עשרות עמדות הטייפון הנמצאות בשימוש זרוע הים

אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

זו הפעם הראשונה שמערך מבצעי של זרוע הים עובר לאחזקה אזרחית מתקדמת, מבוססת זמינות, כאשר בבסיס ההתקשרות עומד הרצון להגברת היעילות והקטנת העלויות, לצד ביצוע עבודות תחזוקה שוטפות ברמה מקצועית גבוהה שיאפשרו את כשירותן האופטימלית של המערכות. 

ההסכם שיתפרס על פני 20 שנים, יכלול שירותי אחזקה של עשרות עמדות הטייפון הנמצאות בשימוש זרוע הים על מגוון הפלטפורמות של הזרוע. פעילות האחזקה שתבצע רפאל בבסיסי זרוע הים, תביא להידוק שיתוף הפעולה הטכנו-מבצעי בין הגופים ותעמיק את הקשר עם צוותי הבסיסים, לצד מיסוד יכולות האחזקה גם למערכות נוספות.

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, זאב לנדאו: "מדובר בהתקשרות מתקדמת וראשונה מסוגה שתבטיח זמינות מקסימלית של 80-95%, לעשרות תותחי טייפון ומיני טייפון מתוצרת רפאל, המותקנים על כלי שייט שונים של זרוע הים, בהם ספינות טילים וספינות בט"ש. ההסכם הוא חלק ממדיניות מנה"ר למעבר לחוזים רב-שנתיים מבוססי זמינות, שישפרו משמעותית את כשירות המערכים המבצעיים בצה"ל". 

ראש מחלקת הנדסת כלי שיט, אל"ם י': "זרוע הים ביחד עם מנהל הרכש השלימה התקשרות ראשונה מסוגה עם חברת רפאל. במסגרת ההתקשרות נחתם חוזה ארוך טווח לאחזקת מערך מוצבי תותחי הטייפון והמיני טייפון, מתוצרת חברת רפאל, המותקנים על גבי כלי השייט השונים של הזרוע. החברה תבצע אחזקה ותמיכה של המערך המבצעי תוך שיפור הזמינות במערך ספינות הבט״ש וספינות הטילים של הזרוע".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל, ד"ר רן גוזלי: "אנו מודים למשרד הביטחון ולזרוע הים על הידוק שיתוף הפעולה עם רפאל ועל האמון הרב שמבטא מהלך פורץ-דרך זה. לרפאל, כמפתחת הראשית של עמדות הנשק, ידע נרחב וניסיון מצטבר בביצוע פרוייקטים ימיים נרחבים עם לקוחות בארץ ובעולם והיא תבצע את שירותי האחזקה לזרוע הים בצורה הטובה ביותר ובאופן שיאפשר שמירה על כשירות מבצעית גבוהה.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית