ביידן רוצה תקציב ביטחון בהיקף 886 מיליארדי דולרים 

בקשת הנשיא ביידן לקונגרס כוללת 842 מיליארד דולר לפנטגון ו-44 מיליארד לסוכנויות אחרות הקשורות להגנה

Official White House Photo by Adam Schultz

הצעת תקציב ההגנה של ארה"ב לשנה זו כולל בקשה לרכוש יותר מטוסי קרב מתקדמים: תוספת של 25 מטוסי קרב F-15EX (בואינג), ואז יגיע צי מטוסים אלו ל-104. כמו כן תוספת 35 מטוסי חמקן F-35 (לוקהיד מרטין) עד לצי של 83. (הדגם המתקדם F-15 IA כמעט זהה ל-EX ועתיד להגיע לחיל האוויר הישראלי בעוד כמה שנים. F-35 טסים בשלוש טייסות בחה"א).

THE DRIVE מוסר כי צי של 104 מטוסי F-15EX בחה"א האמריקני יאפשר להחליף דגמים ישנים יותר של F-15 שטסים היום בזרוע האוויר של המשמר הלאומי במדינות החוף קליפורניה, אוריגון, לואיזיאנה ומסצ'וסטס. חשיבותם רבה שכן הם מופקדים על הגנת חופי האוקיאנוסים. המשמר הלאומי של פלורידה עובר הסבה למטוסי חמקן F-35.

בוושינגטון פורסם השבוע תקציב ההגנה המוצע לשנה זו – 886 מיליארד דולר, כולל העלאה של 5.2 אחוזים בשכר אנשי הצבא האמריקני. סוכנות רויטרס מדווחת שתקציב ההגנה הוא חסר תקדים ומקורו במלחמת רוסיה באוקראינה ובצורך להגביר ייצור חימוש.

בקשת הנשיא ביידן לקונגרס כוללת 842 מיליארד דולר לפנטגון ו-44 מיליארד לסוכנויות אחרות הקשורות להגנה, כמו הבולשת הפדרלית ומשרד האנרגיה. 

בתקציב השנה יש עליה של 28 מיליארד בהשוואה לשנה הקודמת. הקונגרס, בבואו לדון בהצעת תקציב ההגנה, אמור לדעת הממשל לקחת בחשבון את הארכת המלחמה באוקראינה ואפשרות של סכסוכים עתידיים עם רוסיה ועם סין.

בתקציב יש סעיף גדול – 145 מיליארד דולר, לפיתוח וייצור טילים סופר-סוניים. רוסיה כבר השתמשה בטילים כאלו באוקראינה.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית