פיצוץ במפעל זיקוקין די-נור בסלובניה הביא למותו של עובד

ב-17 בפברואר מעט לפני הצהריים אירעה סידרה של פיצוצים במפעל הפירוטכניקה של חברת Hameks ב-Vrhnika, שמדרום-מערב לבירת סלובניה, לובליאנה

bigstock

ב-17 בפברואר מעט לפני הצהריים אירעה סידרה של פיצוצים במפעל הפירוטכניקה של חברת Hameks ב-Vrhnika, שמדרום-מערב לבירת סלובניה, לובליאנה. 

לפחות עובד אחד נהרג ושניים נפצעו באורח קשה. מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי לובליאנה נמסר, ששני גברים עם כוויות של 40-60% משטח הגוף הובאו מזירת התאונה. לאחד מהם גם נבדק חשד לחבלות פנימיות. המשטרה מסרה, שלא נכחו אנשים נוספים באתר המרוחק למדי.

הפיצוצים באזור הייצור שבמפעל גרמו לשריפה, שהתפשטה למחסן שבמתחם. הפיצוצים היו כה עוצמתיים, עד שהם הורגשו ברחבי העיר. בסרטונים מהמקום נראו כמויות עשן אדירות, המיתמרות מהמקום.

לאחר הפיצוצים סגרה המשטרה את שטח המפעל, וכוחות הכיבוי שמנו כמה עשרות לוחמי אש החלו לכבות את השריפה שנוצרה.

מומחים מאמינים, שהתאונה נגרמה כתוצאה מפיצוץ אבק שריפה. שהמשטרה מסרה, שבמקום היו אבק שריפה וכימיקלים אחרים המעורבים בהפקת זיקוקים.

שר העבודה, המשפחה והרווחה של סלובניה אמר לכתבים, שהממשלה תכין חקיקה למניעת תאונות כאלה בעתיד לאחר ביסוס הסיבה לפיצוץ.

באתר האינטרנט שלה Hamex מעידה על עצמה, שהיא יצרנית זיקוקים מקצועיים ומעצבת תצוגות פירוטכניות. Hamex הינו עסק משפחתי, המייצר ומספק סוגים שונים של זיקוקים לשימוש מקצועי. הוא מחובר ליצרנים גדולים, ומייצא את רוב התפוקה שלו.

מוקדם יותר באותו יום מערכת ההגנה האווירית הופעלה באחד ממחוזות חבל Belgorod, ותושבים מקומיים הצליחו לתעד את הרגע שבו חפץ לא ידוע, לאחר שהופל, נופל, ואז מתרחש פיצוץ חזק, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה 360.

מעניין לציין, שהפיצוצים במפעל הפירוטכניקה של חברת Hameks ב-Vrhnika התרחשו פחות משנה לאחר התאונה התעשייתית הקטלנית הגדולה ביותר בהיסטוריה של סלובניה מאז עצמאותה בשנת 1991, בחברת הכימיקלים מלמין ב-Kočevje, שבדרום סלובניה, שגרמה למותם של שבעה עובדים ולפציעתם של עשרה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית