דיפלומטית בכירה במשרד החוץ גורשה מכינוס האיחוד האפריקני באדיס אבבה 

משרד החוץ הודיע כי המשלחת מישראל בראשות שרון בר-לי נכחה באולם בערב הפתיחה של הכינוס כמשקיפים. אנשי ביטחון ניגשו לשגרירה וביקשו ממנה לצאת מהאולם

קרדיט משרד החוץ

משלחת משקיפים ישראליים בראשות שרון בר-לי, סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ, גורשה ממושב הפתיחה של כנס האיחוד האפריקני באדיס אבבה בשבת האחרונה. 

משרד החוץ הודיע כי המשלחת מישראל בראשות בר-לי נמצאה באולם בערב הפתיחה של הכינוס כמשקיפים. אנשי ביטחון ניגשו לשגרירה וביקשו ממנה לצאת מהאולם. 

משרד החוץ הודיע שהוא מתייחס ברצינות רבה לתקרית, וכי הבכירה גורשה מהאולם למרות  שהיה לה תג של משקיפה. דובר משרד החוץ ליאור חייט אמר:  "מעציב לראות את ארגון האיחוד האפריקני נלקח כבן ערובה על ידי קומץ של מדינות קיצוניות כמו אלג'יריה ודרום אפריקה המונעות משנאה ומפוקחות על ידי איראן".

החל מכינוס ארגון האיחוד האפריקני לפני שנה עמלו נציגי הרשות הפלשתינית על 55 חברות האיחוד לקבל החלטה שתמנע ממשלחת ישראלית להשתתף בכנס.

אבבה קלונדו, דובר האיחוד, אמר שהדיפלומטית הוצאה מהאולם כיוון שהיא לא היתה השגריר הרשמי של ישראל באתיופיה, שהיה אמור לבוא למושב הפתיחה. דרום אפריקה הכחישה שהיתה שותפה להחלטה לגרש את משלחת המשקיפים מישראל. 
תגובת משרד החוץ: 

משרד החוץ רואה בחומרה את התקרית בה הוצאה הנציגה הישראלית מדיון ארגון האיחוד האפריקאי. הממונה בשגרירות  דרום אפריקה בישראל יזומן השבוע לשיחת נזיפה עם מנכ״ל משרד החוץ, רונן לוי (מעוז). לניסיון לבטל את מעמד המשקיפה של ישראל אין כל בסיס בחוקי הארגון.

בסבב שיחות שקיימו היום נציגי ישראל עם המדינית החברות  בארגון האיחוד האפריקאי יש רוב ברור התומך במעמד המשקיפה של ישראל בארגון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית