אלביט מציגה בכנס החלל Geoint360 המתקיים בתל אביב

החברה מציגה את מערכת SkEye, רוכב שמיים ומערכת ספקטרו | בכנס משתתפות חברות מובילות מתחום החלל מישראל ומהעולם 

תמונה: אלביט 

חברת אלביט מערכות מציגה בכנס גאו-אינט המתקיים לראשונה בישראל מגוון פתרונות ומערכות קצה לקצה המבטאות את יכולותיה הטכנולוגיות וערכיה המוספים להביא לכל דרגי הפיקוד והלחימה מדרג מקבלי החלטות ועד ללוחם שבקצה תמונת מודיעין מלאה ועדכנית – המשקפת את שדה הקרב בכל רגע נתון, ותובנות לגבי התקדמות עתידית של המערכה. 

המערכות של אלביט מהוות מרכיב מהותי בתפיסה הלוחמה הרב ממדית, תפיסה המתכללת את כל תהליך איסוף המודיעין, הפקת התובנות, הפצה וסגירת מעגלים מהירה באמצעות שימוש במגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים המאפשרים הפקת מודיעין איכותי, הן במימד הספקטראלי הן במימד הזמן  והמרחב.

מערכת ספקטרו
מערכת ספקטרו היא מערכת אלקטרואופטית משולבת אנליטיקה מתקדמת. זוהי מערכת מולטי ספקטרלית לטווחים ארוכים - המספקת לכוחות ימיים, אוויריים ויבשתיים - יכולות מתקדמות של מודיעין, מעקב איסוף והרכשת מטרות, ביום ובלילה ובתנאים של ראות לקויה כגון ערפל, לחות, עשן אובך ואבק. 

באמצעות אלגוריתמיקה מתקדמת המערכת יודעת לבצע מעקב וידאו על מטרות מרובות, זיהוי של תנועת מטרות וגילוי תנועה בוידאו- המאפשרת סריקת מטרות רציפה ומיצוי תובנות מבצעיות תוך צמצום טעויות אנוש.

בנוסף למערכת יכולת מתקדמת לזהות חתימה ספקטרלית של חומרים שונים מתוך מאגר חתימות קיים (שהוגדר על ידי המשתמשים) במטרה לגלות מטרות ספציפיות או לזהות אנומליות בשטח.

מערכת SkEye - "עין בשמים"
מערכת סקאיי של אלביט מערכות – היא מערכת אחיזת שטח, חזותית אשר שודרגה לאחרונה והותאמה למשימות של מלט -הרמס 900. המערכת מקנה לכוחות הלוחמים תמונת מצב מצולמת מלאה ותובנות שהופקו מחומרי הגלם באמצעות אנליטיקות מתקדמות  באופן אוטומטי במטרה לסייע בקבלת החלטות ובדרך הפעולה בלוחות זמנים קצרים במיוחד תוך כדי ביצוע המשימה.

סקאיי אוחזת חזותית שטחים גדולים עד 70 קמ"ר ובעלת יכולת משימה לשעות רבות על גבי ההרמס 900. מערכת הסקאיי מיועדת למשימות מעקב מודיעין ותמונת שטח רחב ברזולוציות גבוהות למשימות ביטחון ו HLS. 

ייחודה של המערכת מעבר ליכולות הכיסוי בשטח רחב לזמן רצוף וממושך הוא ביכולת שידור לאחור – המאפשר לכוחות המפעילים בשטח "ללכת אחורה בזמן", לבדוק את השטח בהתאם לצורך המבצעי ולקבל את סיפור המעשה ותמונת מצב מלאה במלאה בזמן אמת ובזמן אוחר.

המערכת מורכבת ממצלמה ייחודית שמצלמת בזמן אמת וכן אנליטיקות מתקדמות שמנתחות את חומרי הגלם ויוצרות תובנות באופן אוטומטי לשימושם המיידי של הכוחות הלוחמים. המטע"ד מסוגל לאסוף מידע, לעבדו, לנתחו ולשדרו לתחנת קרקע.

רוכב שמיים

מערכת מיני מל"ט, המותאמת לרמת הגדוד למשימות - איסוף מודיעין לוחמה זעירה והגנה על הכוחות הלוחמים.

רוכב שמיים, מספק הדמיית קרקע ברזולוציה גבוהה ובאיכות חסרת פשרות משטחי אויב. המל"ט מופעל באמצעות מנוע חשמלי בעל חתימה אקוסטית נמוכה במיוחד, ומאפשר הפעלה במרחקים ובגובה רב. ההפעלה פשוטה ואינה דורשת ניסיון טיס. 

השיגור הקל, יכולת התמרון והשליטה האוטונומית וטכנולוגיית המטע"דים החדשנות-  מספקים למפקדים בשטח התמצאות סביבתית ללא תחרות והגנה משופרת על כוחות, ובכך מאפשרת להם לקבל החלטות מהירות בעלות נמוכה. 

המל"ט, שמתפקד באופן אוטונומי לחלוטין, משוגר מהקרקע או מתוך רכב באמצעות משגר פנאומטי, וניתן להחזירו בעזרת מערכת מרופדת .

רוכב שמיים עושה שימוש באותן טכנולוגיות מתקדמות המוטמעות במל"טים אחרים של אלביט מערכות, כולל משפחת ה-HermesTM ומל"טים נוספים ממשפחת ה-,Skylark על מנת לשפר את יכולת הפעולה המשותפת ויצירת רצף בתהליך המעקב אחר מטרה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית