איתור הרכב והתראה על מתקפת סייבר בממשק אחד

POINTER וחברת הסייבר ENIGMATOS ישתפו פעולה | הטכנולוגיה אשר תותקן במוצרי פוינטר אשר מחוברים ל- CAN-bus ברכב תאפשר למוצר ניטור בזמן אמת על ניסיון תקיפה או חבלה במערכות הרכב

אילן גולדשטיין מנכל פוינטר | צילום: יוסי אלוני

Pointer מקבוצת Powerfleet, חברת איתור והשבת כלי רכב וחברת הסטארטאפ ENIGMATOS העוסקת בתחום הגנת סייבר לתחום הרכב מודיעות על הסכם שיתוף פעולה בין החברות.

החברות יציגו בקרוב פתרון משולב ואחוד שיאפשר לחברות, גופים ממשלתיים, מנהלי ציי רכב, יבואני רכב, יצרנים נהגים פרטיים ועוד, לזהות בזמן אמת ניסיונות של האקרים לפגוע במערכות קריטיות ברכב בהתקפות סייבר. בכל מקרה של תקיפת סייבר, תתקבל התראה בזמן אמת למנהל הצי ואו לבעל הרכב, בגיבוי של מוקד יעודי המופעל על ידי פוינטר.

הטכנולוגיה אשר תותקן במוצרי פוינטר אשר מחוברים ל- CAN-bus ברכב (פרוטוקול התקשורת אשר מאפשר להתקנים ברכב לתקשר האחד עם השני) תאפשר למוצר ניטור בזמן אמת על ניסיון תקיפה או חבלה במערכות הרכב. הפתרון של החברות יתאים להגן על כלי רכב קיימים ועתידיים כולל חשמליים ואוטונומיים.

ל- ENIGMATOS טכנולוגיה לזיהוי בזמן אמת של התקפות סייבר על כלי רכב והיא בעלת 15 פטנטים רשומים. החברה היא אחת מחמשת החברות המרכיבות קונסורציום בהובלת התעשייה האווירית להקמת מרכז הסייבר של ישראל בתחום התחבורה.

בין החברות שהטמיעו עד עתה את הטכנולוגיה של ENIGMATOS נמצאות חברת התחבורה הציבורית דן, וחברת פיליפ מוריס. החברה גם שותפה במיזם שבו זכתה התעשייה האווירית במכרז להקמת מרכז סייבר לאומי לתחבורה חכמה בבאר שבע שיבחן עמידות של כלי רכב פרטיים ואוטונומיים בפני השתלטות מרחוק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית