מהומות ועימותים במזרח ירושלים, 10 פלוגות מילואים של מג״ב מוכנסות לכוננות

כוחות הביטחון התמודדו אתמול ובמהלך הלילה עם מקרי ירי, יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. חרף האיומים, הגיעו מתפללים לקבר יוסף. השר לבט״פ אמר כי ״אין לנו כוונה לאפשר את המשך האלימות״

כוחות הביטחון בכניסה לשועפט, אתמול. צילום: Saeed Qaq/NurPhoto via REUTERS

התסיסה בגדה ובמזרח ירושלים הולכת וגוברת. במהלך הלילה, פרצו עימותים אלימים בין מאות מתפרעים פלסטינים לכוחות הביטחון במספר רב של מוקדים במזרח ירושלים. העימותים כללו ירי, יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר הכוחות, ושני שוטרים נפצעו באורח קל. המשטרה עצרה תשעה חשודים בהתפרעויות ממזרח העיר.

בסיום הערכה מבצעית שהתקיימה הבוקר, החליט מפקד מג״ב, ניצב אמיר כהן, להכניס לכוננות 10 פלוגות מילואים. ״אנחנו עם כוחות מתוגברים ומיומנים בגזרת ירושלים ויהודה ושומרון כדי לטפל באירועים בעוצמה ומקצועיות״, אמר.

מעט לאחר השעה שבע בערב אמש בוצע פיגוע ירי לעבר עמדת מג״ב ליד מחסום קלנדיה. מטעם משטרת ישראל נמסר כי הלוחמים הבחינו בשני מוקדי ירי מכיוון הפרת סדר אלימה שהייתה בתוך קלנדיה באותה העת, והשיבו אש לעברם.

עוד מאירועי הערב: רכבה של משפחה יהודית נרגם באבנים, לאחר שנכנס בטעות לשכונת בית חנינא ורכבה נרגם באבנים. כמו כן, בוצע ירי זיקוקים לעבר בתי יהודים בסילוואן וראס אל-עמוד. עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון התלקחו גם בגדה, בעיקר באזור רמאללה ובית עומר – שם דיווחו הפלסטיני על הרוג אחד.

חרף האיומים מצד גורמי טרור בגדה, בכללם קבוצת ״גוב האריות״, הגיעו במהלך הלילה מתפללים לקבר יוסף שבשכם, תחת אבטחה כבדה. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע אף הוא ואמר כי ״הדרך היחידה לנצח את הטרור היא להשיב מלחמה, לעבור ממגננה למתקפה״. הכוחות הישראלים ממשיכים גם במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים הקטלניים בימים האחרונים, בהם נהרגו לוחם גבעתי עידו ברוך ז״ל ולוחמת מג״ב, סמלת נעה לזר ז״ל, ופועלים בעיקר בגזרת שועפט.

לאורך כל היום פעלו כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב במספר מוקדים במזרח ירושלים בעקבות הפרות סדר והתפרעויות אלימות. במסגרת העצורים אתמול ניתן למנות תושב בית חנינא שנעצר בשעת מעשה, לאחר שהבעיר צמיגים וחסם את כביש 20; קטין תושב א-טור שנעצר במעורבות בהפרת סדר בשכונה, שכללה יידוי אבנים לעבר רכבים חולפים; אישה תושבת א-טור נעצרה בחשד שתקפה את השוטרים שפעלו במקום; ושני רעולי פנים נעצרו בחשד שהבעירו פח וחסמו ציר תנועה במהלך הפרת סדר שכללה יידוי אבנים בצומת בית חנינא-נווה יעקב

כמו כן, סוכלה אתמול הברחת נשקים מגבול ירדן: שוטרי יחידת הגבולות של ימ״ר צפון יחד עם כוחות מג״ב וצה״ל תפסו 10 אקדחים בפעילות נתפסו שני סוחרי אמצעי לחימה לאחר מרדף בכבישים הסמוכים לעיר בית שאן. החשודים נהגו ברכב פרטי ונעצרו במחסום הבקעה.

אתמול התקיימה גם בברכת הכהנים בכותל המערבי, וכוחות ביטחון נרחבים נפרסו לשמירה על הסדר והביטחון. הערכת מצב מיוחדת התקיימה בנקודת המשטרה בכותל, בהשתתפות השר לביטחון פנים, עומר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי.

״אין לנו כל כוונה לאפשר את המשך האלימות, ואנו נחושים לפעול ביד קשה נגד כל מי שיפר את הסדר ויסכן את שלום הציבור וביטחונם של השוטרים והשוטרות״, כתב בר לב בטוויטר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית